A Genfi Autószalon csillogó álomautóiról nem könnyű levennie az embernek a szemét, de akinek mégis sikerül, az olyan érdekességeket találhat a járművek között kiállítva, mint például a Volkswagen Group Components akkumulátoros villámtöltőjének sorozatgyártáshoz közeli változata. A hordozható, hálózattól függetlenül is használható töltőállomás részben már tavaly decemberben bemutatkozott, akkor azonban még csak néhány vázlatrajz árulkodott a töltők dizájnjáról. A Genfben kiállított darab ellenben már majdnem véglegesnek mondható, és 2019 első felében a legelső ilyen akkumulátoros berendezések egy pilot projekt keretében meg is jelennek Wolfsburg városában, ahol a Volkswagen nagyszabású töltőhálózat-fejlesztést tervez. 2020-ban pedig már a szériagyártás is megkezdődik Hannoverben, de arról egyelőre nincs pontos információ, hogy hol fogják segíteni a villanyautósok közlekedését a VW Group Components berendezései.
Amikor elkészül, egy ilyen töltőállomás egyszerre négy autó töltését teszi majd lehetővé, kettőét DC hálózaton, ahol maximálisan 100 kW-os töltési teljesítmény érhető el. AC hálózaton 22 kW-tal kell beérniük a felhasználóknak. A töltőoszlop óriási előnye, hogy kompakt kialakításának (1,2 négyzetméteres alapterületének) és 360 kWh-s akkumulátorának köszönhetően szinte bárhol elhelyezhető, ami ugyebár egy üzemanyag-töltő állomásról nem mondható el. Így legyen szó zsúfolt belvárosi utcákról, strandról, focimeccsről vagy koncertről, a töltő mindenhol helyben rendelkezésre tud állni, alacsony letelepítési költséggel. Lemerültekor a töltőállomást könnyedén ki lehet cserélni, illetve rá lehet csatlakoztatni a hálózatra is, hogy feltöltse magát. Az akkus megoldás továbbá segít a hálózatra nehezedő terhelést is csökkenteni csúcsidőszak alatt, ennek pedig óriási jelentősége lesz az elektromos járművek terjedésével.
A moduláris kialakítás különböző kapacitás-szinteket tesz lehetővé a töltő számára, de ami még fontosabb, a villanyautókban megöregedett, de még bőven használható akkumulátorok is új életre lelhetnek a töltőállomásban, ami meghosszabbítja az aksik életciklusát, és hosszú távon csökkenti a nyersanyag-bányászatra és új akkuk gyártására való igényt, ezzel leredukálva az elektromos járművek karbonlábnyomát.