A Lidl több országban – például Ausztriában, Svájcban, Írországban, és Magyarországon is – kínál töltési lehetőséget a villanyautósok számára, ami egyrészt azért fontos, mert a folyamatosan bővülő hálózatot látva egyre többen mernek elektromos autóra váltani, másrészt pedig a kereskedelmi üzletlánc is hűséges vásárlókat tud magához édesgetni. Az elektromobilitást támogató töltőtelepítéseiért már mi magyarok is hálásak lehetünk a Lidlnek, Németországban viszont hamarosan aligha lesz olyan villanyautós, aki máshol akar majd vásárolni, merthogy egyetlen konkurens élelmiszerláncnak sem lesz akkora töltőhálózata, mint a Lidlnek. A mintegy 3200 német boltjánál jelenleg körülbelül 30 töltőállomást tart fent vásárlói és alkalmazottjai számára a vállalat, miközben nagyjából 20 másik építés alatt áll. Ez azonban egy év alatt megtízszereződhet a tervek szerint.
Ezentúl valamennyi újonnan épülő németországi üzletéhez kötelező érvénnyel telepít töltőállomást a neckarsulmi székhelyű vállalat, valamint azoknál a boltoknál, melyek csak modernizációra szorulnak, szintén magukba foglalják a munkálatok a töltők üzembe helyezését. 2020-ban már összesen 400 németországi Lidl parkolójában töltődhetnek a villanyautók a vásárlás ideje alatt, hosszú távon pedig a lehető legtöbb üzlethez legalább két töltőpont létrehozását tűzte ki célul a cég. Végeredményben két Lidl matricát viselő töltőoszlop között nem lesz nagyobb a távolság 50 kilométernél, átlagban pedig 20 kilométernyit sem kell autózni egyik töltőtől a másikig. A berendezések műszaki specifikációja az üzlet helyétől függ majd, értelemszerűen a legnagyobb teljesítményű, 50 kW-os DC töltők az autópályák menti boltokhoz kerülnek.
Nem kell félteni a versenytársakat sem, hiszen a Rewe, a Kaufland, és az Aldi is szépen építgeti a maga töltőhálózatát. Az Aldi Süd már több mint 50 boltjánál várja a villanyautósokat, és további 28-hoz tervez villámtöltőt telepíteni, jóllehet ezek Németország déli részét szolgálják ki, a külön működő Aldi Nord ugyanis egyelőre nem ennyire aktív az elektromobilitás terén.