A prémium szegmens két legnagyobb autógyártó vállalata, a BMW és a Daimler februárban széles körű együttműködést jelentett be mind a városi mobilitási szolgáltatásaik bővítésében, mind az autonóm technológia fejlesztésében. A Süddeutsche Zeitung magazin beszámolója szerint viszont az örök riválisok nemcsak ezen a két fronton fognak összedolgozni a gyorsabb és költséghatékonyabb előrejutás érdekében, hanem elektromos autók fejlesztésében is segíteni fogják egymást. A német hírlap úgy tudja, hogy Harald Krueger és Dieter Zetsche már hónapok óta tárgyal egymással egy közös padlólemez megépítéséről, a megbeszéléseken pedig a két vezérigazgató mellett a BMW és a Mercedes-Benz fejlesztési igazgatója is részt vesznek. Bármekkora harc is dúl az autóipari óriások között a hagyományos járművek piacán, egy közös platform mindkét cég számára egy legalább 7 milliárd eurós költségmegtakarítással járna a villanyautó-gyártásnál, ami bizony nem jönne rosszul nekik, ha meg akarják dönteni a Tesla Model 3 uralmát saját hazai piacukon. A szóban forgó platform egyébként kompakt és közepes méretű elektromos autók termelését tenné lehetővé, azaz olyanokét, amelyeknél nehezebb lejjebb faragni a költségekből.
Egyelőre sem a BMW, sem a Mercedes-Benz nem kommentálta a híreket, ám állítólag mindkét vállalatnál sokan ellenzik az együttműködést, mondván, az túl magas fokú összefonódást eredményezne a riválisok között. Így ha meg is valósul a közös platform, mindkét cég törekedni fog a lehető legnagyobb különbözőségre, nemcsak megjelenésben, hanem műszaki adatokban is.