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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Együtt az elektromos csúcs-BMW-k következő generációjának három tagja

elektromos autó

A következő évtized elején megjelenő elektromos meghajtású BMW-knek is át kell esniük a szokásos téli teszteken, melyek legnépszerűbb helyszíne az északi sarkkör közelében fekvő Arjeplog városa Svédországban. A müncheni autógyártó egyszerre három fejlesztés alatt álló modelljét is elvitte ebbe a fagyos álomvilágba, a rajongók pedig néhány látványos fénykép és videó erejéig bepillantást nyerhetnek az elektromos csúcs-BMW-k jövőjébe, melyek az ötödik generációs hajtásláncot hordozva a prémium szegmens legnagyobb tudású villanyautóiként járulnak majd hozzá a tisztább közlekedéshez a vállalat reményei szerint. Habár mind az iX3-at, mind, az i4-est, mind az iNEXT-et már valamilyen formában láthattuk korábban, a gyártási változat bemutatkozásáig tovább kell várnunk, hiszen a járművek a sarkkörre is erősen álcázva érkeztek.

Az új fejezetet a bajor gyártó életében az X3-as sportterepjáró tisztán elektromos verziója nyitja meg, mely már a BMW következő generációs eDrive hajtáslánc-technológiáját hordozza magában jövő évi piacra kerülésekor. A lítium-ion akkumulátoroktól legalább 400 kilométernyi hatótávot várhatunk a WLTP szerint, DC hálózaton pedig 150 kW-os teljesítménnyel fog időt spórolni nekünk a töltések alkalmával.

A kupé kialakítású négyajtós i4 esetében már sokkal nagyobb hangsúlyt kap az áramvonalasság és sportosság, így a 0-100-as sprinthez sem lesz 4 másodpercnél többre szüksége. Az i4-es alá helyezett nagyfeszültségű akkumulátor már több mint 600 kilométeres utazásra is elegendő a BMW szerint. Ez a villanyautó 2021-től gurul ki a müncheni gyárból. Végül, de nem utolsó sorban, szintén két év múlva érkezik a gyártó legintelligensebb, legmodernebb technológiákkal és szoftverekkel felszerelt sereghajtó elektromos autója, az iNEXT. A koncepción látott extravagáns tervezés sokak agyába beleforrhatott, ám nem is kérdés, hogy a 2021-es sorozatgyártásig az iNEXT-et alaposan átdolgozzák a készítők. A BMW ekkor már nem ad 600 kilométeres hatótáv alá, de a terepjáró a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokat és a hármas szintű önvezetést is tudni fogja.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.