A bolygó harminc országában széledtek szét a Porsche mérnökei, hogy az év második felében sorozatgyártásba vonuló tisztán elektromos Taycant a létező legextrémebb körülményeknek vessék alá, meggyőződve a hajtáslánc és a szoftverek megbízható működéséről. Van, aki a dubaji felhőkarcolók panorámáját élvezheti autójából, míg más a kínai hegyvidékeket szeli át a Taycannal, vagy éppen valamelyik következő generációs villany-BMW-t kergeti a fagyos svéd tájban, de egy valami mindannyiukban közös: a Porsche legelső villanyautóját segítik át legutolsó tesztfázisán, mielőtt szabad utat kapna a több mint 20 ezer megrendelőhöz. A piacra egyedülállóként érkező 800 voltos rendszert több mint 10 000 töltési ciklusnak vetette alá a gyártó különböző töltőberendezéseken, akár -35, vagy 50°C fokos hőmérsékleten. A sportautó prototípusai együttesen mintegy hatmillió kilométert futottak, hogy kiérdemeljék méltó helyüket a termékpalettán, ami sikerült is: a vezetőség elégedett a járművel, és igazi Porscheként tekint az elektronokkal működő Taycanra. A tesztelés fontos helyszíne volt továbbá a Nürburgring Nordschleife versenypálya, ahol a teljesítmény és hatótáv optimalizálásán dolgoztak a mérnökök, valamint a többszöri egymás utáni gyorsuláson, ez az ugyanis, amiben a német cég meg akarja verni a rivális elektromos autókat. Számos részlet még mindig nem ismert a Taycannal kapcsolatban, például a végső dizájn, hiszen a gyártó továbbra is a hamis kipufogókkal felszerelt tesztalanyokat mutogatja, de a szeptemberi Frankfurti Autószalonon már minden kérdésünkre választ kapunk. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!