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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Kínában debütált a Renault hatodik tisztán elektromos autója

elektromos autó

Kína kulcsfontosságú piac a vállalat növekedése szempontjából ­­– hangzik el most valamennyi európai autógyártótól a Sanghaji Autószalonon, ahol a Renault is évi 550 000 eladott autót tűzött ki célul 2022-re. A cég történetének új fejezetét nyitja meg a hatodik, a kínai autópiacon viszont a legelső tisztán elektromos modell, a City K-ZE bemutatója. Az A-szegmenst gyarapító kompakt crossover 150 milliméteres hasmagassággal nem lesz a terepversenyek sztárja, de a tágas terepjáró kialakítást preferáló városlakóknak pont elég lesz a boldogsághoz. A 2423 mm-es tengelytáv és a 300 literes csomagtartó is éppen praktikus a mindennapi használathoz.

A specifikációk részletezését nagyrészt a fantáziánkra hagyta a Renault, a töltés kapcsán mindössze annyit tudtunk meg, hogy gyorstöltőn 50 perc alatt érhető el a 80% teljesen lemerült aksival, lassú töltőn pedig 4 óra kell a teljes töltöttséghez. Korábban közölt adatok szerint a hatótáv igazán városias, 250 kilométer az NEDC szerint. Árat egyelőre nem tudni, de az bizonyos, hogy ez az autó lesz a Renault eddigi legolcsóbb elektromos járműve. Belül egy 8 colos érintőképernyőt találunk, az online navigációs rendszer, az intelligens hangfelismerés, és a levegőminőség-vezérlőrendszer pedig szórakoztatóbbá és biztonságosabbá teszik az utazást.

A City K-ZE gyártása Kínában fog történni a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség és a Dongfeng együttműködésében, ám a francia vállalat globális villanyautóként emlegeti a járművet, így gyanítható, hogy a későbbiekben Európában is kapható lesz, a pletykák szerint 2021-től.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.