A Porsche elhatározta, hogy a villanymeghajtású járművek iránt támasztott kereslet növekedése, és az egyre nehezebben betartható kibocsátási előírások fényében az egész portfólióját elektromosítja, ami a következő években már jó néhány megvásárolható villanyos modellt fog jelenteni. A tisztán elektromos Porschék sorát az idén gyártásba kerülő Taycan, és az abból eredő Cross Turismo nyitja, amelyek dedikált villanyautóként lépnek be a Volkswagen konszernhez tartozó vállalat kínálatába. 2021 környékén megjelenik a Macan következő generációja, amely már választható lesz kizárólag villanymotorral hajtva. Oliver Blume vezérigazgató elmondása szerint a hagyományos és a zéró emissziós Macan nagyjából 2-3 évig fog egymás mellett párhuzamosan létezni, mielőtt eldőlne, hogy a füstös divatterepjáró motorját felfrissítik az új Euro 7-es szintre, vagy végleg kivonják a palettáról. A népszerű SUV után a következő villany-Porsche a Cayenne lehet, bár erről a végleges döntés még nem született meg a márciusi hírek szerint. Porsche 718 T Boxster és Cayman. Egyelőre még kipufogóval 2022-ben aztán két tisztán elektromos sportautó csatlakozik a Taycanhoz a hajmeresztő teljesítményt preferáló vásárlók kedvéért: a 718 Boxster és a 718 Cayman. Oliver Blume az Autocar magazinnak nyilatkozott arról, hogy a 718-as roadsterből és kupéból már van is elektromos prototípusa a cégnek, folyamatban van a hajtáslánc tesztelése, ám a teljesen elektromos változat mellett hibridek is megjelenhetnek. Ennek állítólag az az oka, hogy a Porsche mérnökei által végzett vizsgálatok szerint a két sportkocsiból a jelenlegi akkutechnológia mellett maximum 300 kilométeres hatótávot lehetne kihozni a jelenlegi középmotoros padlólemez drasztikus átalakítása nélkül, amit viszont kevésnek tartanak a németek. Lehetséges megoldásként merült fel az az ötlet, hogy a tisztán elektromos Boxster és Cayman inkább az Audival közösen fejlesztett PPE platformra kerül, ami a Macan alapját is adja majd. Porsche Cayman e-volution, Forrás: Wikipedia Az elektromos Boxster kifejezés egyébként sokaknak ismerősen csenghet, ugyanis a Porsche 2011-ben már épített egy ilyet Boxster E néven, 200 km/h végsebességgel és 170 kilométer hatótávval, ám azóta nyilvánvalóan rengeteget fejlődött a technológia. A villanyos hajtáslánc a Cayman számára sem lesz teljesen idegen, merthogy ebből pedig 2017-ben mutatott be egy egyszeri darabot a vállalat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!