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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Történetének nagyon fontos szakaszához érkezett a Mercedes-Benz: a tegnapi napon megkezdődött a legelső tisztán elektromos meghajtású, eleve elektromosnak tervezett gépkocsijának sorozatgyártása, és a rendelés is megnyílt az autóra. Az EQC 400 4MATIC a vállalat brémai gyárában készül a C-osztály limuzinja és T-modellje, valamint a GLC és GLC Coupé mellett, a villanyautó ugyanis úgy lett megtervezve, hogy összeszerelése könnyedén beintegrálható legyen a belsőégésű motoros és hibrid járművek folyamatban lévő gyártásába.

„A rugalmasság és a hatékonyság a stratégia döntő pillérei a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában. Az EQC gyártása tökéletes bizonyíték erre. A brémai személyzet sokéves tapasztalattal rendelkezik a különféle meghajtású járművek termelésében. Erre a tudásra építünk az elektromos korban is. A Mercedes-Benz EQC gyártásának kezdetével ma a jövő elektromos mobilitása felé fordulunk” – kommentálta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz autós részlegének egyik vezetője.

Az EQC 80 kWh-s akkucsomagját a Daimler tulajdonában álló Accumotive szereli össze Drezda mellett és szállítja a brémai létesítménybe. Az aksi a régi NEDC szerint mintegy 450 kilométeres hatótávot biztosít az autónak, amivel az elektromos SUV nem kimondottan technológiai csoda, ám 71,281 eurós németországi indulóárával mégis egy nagyon fontos szereplője lehet az elektromobilitásnak. A prémium divatterepjárók szegmensében ugyanis jelenleg gyakorlatilag csak az Audi e-tron és a Jaguar I-PACE van, így aki ezen villanyautók előtt prémium elektromossal akart közlekedni, annak maradtak a plug-in hibridek, vagy kénytelen volt a dízeles luxusautók közül választani, esetleg kicsit lejjebb adni a minőségből, és hazavinni egy Tesla Model X-et. A Mercedes-Benz EQC-vel viszont már két német, és egy brit opció is adódik a zéró emissziós közlekedéshez.

A kiszállítás a jövő hónapban kezdődik, de egy korábbi hír szerint ekkor csak a VIP ügyfelek kapják meg autójukat, a hétköznapi megrendelőknek november környékéig várniuk kell. Aki viszont most határozza el magát a rendelés leadására, az számítson egy hosszú várakozási időre, ugyanis állítólag már annyian jelezték igényüket az EQC-re, hogy két évre előre le van foglalva a gyártási kapacitás.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.