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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az összes Magyarországra szánt ID.3-at előjegyezték

elektromos autó

Érdemes lesz sietnie, aki a szerdán bemutatott limitált kiadású Volkswagen ID.3 1ST változatot szeretné megvenni, az előrendelés megnyitása után 24 óra alatt ugyanis több mint 10 000 darabra fizették ki az ezer eurós előleget az európai vásárlók, így könnyen lehet, hogy mostanra az ebből a sorozatból gyártani tervezett 30 ezer példánynak a fele már elkelt.” Így kezdődött volna az eredeti hír, de mire elkészült az is kiderült, hogy a Magyarországi értékesítésre szánt 80 db-os kvótát a hazai rendelők már kimerítették, így egyelőre csak várólistára lehet feliratkozni.

Aki kifizeti az előleget és megvásárolja a Volkswagen legelső MEB padlólemezre épített tisztán elektromos autóját, az az első évben maximum 2000 kilowattórányi energiáig ingyenesen tölthet a vállalat WeCharge nevű töltőapplikációjával kompatibilis nyilvános töltőállomásokon.

A 1ST kiadást egy 58 kilowattórás akkucsomaggal szerelik majd, melyben a WLTP szerint 420 kilométernyi utazásra elegendő energiát tud magával vinni. Az autóval kapcsolatban még számos részlet nem ismert, és a Volkswagen egyelőre az álcamatricától sem szabadította meg az ID.3-at, így a szeptemberi Frankfurti Autószalonig várnunk kell, hogy jobban megismerhessük az egyik legjobban várt villanyautót. Mindenféle támogatás nélkül ez a verzió valamivel kevesebb mint 40 ezer eurójába fog fájni a német vásárlóknak, de akik türelmesek, azoknak később 30 ezer euró alatt lesz elérhető az alapmodell, 330 kilométeres hatótávval.

Az I.D.3 1ST gyártása 2019 végén kezdődik 2020-as kiszállítással, ám valójában már több mint 200 darab készült a járműből, hogy minden rendben legyen a MEB padlólemezes tisztán elektromos autók termelésére átalakított zwickaui létesítmény gyártósorain a sorozatgyártás kezdetére.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.