A közelmúltban előfordult néhány tűzeset, amikor egy-egy Tesla baleset vagy bármilyen külső hatás nélkül lángra kapott. A múlt hónapban Pittsburghben okozott tüzet egy autó, de a legnagyobb figyelmet kapó eset talán az volt, amikor egy shanghaji parkolóházban videóra vették a füstölő, majd kigyulladó autót. A hongkongi média pedig egy további Tesla tűzről is beszámolt a héten. Az Electrek értesülései szerint a Tesla bejelentette, hogy vizsgálja a helyzetet: „Csapatunk a helyszínen nyújt támogatást az ügyfeleinknek és felmérik az esemény hátterében lévő lehetséges okokat. Örülünk, hogy nem történt személyi sérülés és mindenki biztonságban van. Bár a hatóságok vizsgálata még folyamatban van, a Tesla már megállapította, hogy az akkumulátornak csupán néhány modulja volt érintett a tűzesetben és az akkumulátor nagy része sértetlen maradt. A Tesla akkumulátorai a legkorszerűbb kialakításúak, így a tűz előfordulásának nagyon kicsi az esélye, ráadásul a tűz nagyon lassan terjed és a megfelelő kialakítás elvezeti a hőt az utastérből, miközben a rendszer figyelmezteti az utasokat a problémára, így elegendő idejük marad kijutni a járműből. Ügyfeleink biztonsága kiemelt fontosságú számunkra, és amint azonosítjuk a problémát, azonnal mindent megteszünk, hogy megoldjuk.” Az esemény a Tesla megerősítette, hogy kiadnak egy BMS szoftverfrissítést, amely a töltési és hőkezelési beállításokat módosítja, de ezzel a Tesla nem kezeli még megoldottként a problémát: „Folytatjuk a lehetséges okok vizsgálatát, addig is biztonsági okokból a mai napon kiadunk egy over-the-air szoftverfrissítést, amely felülvizsgálja a Model S és Model X típusok töltési és hőkezelési beállításait, az akkumulátor további védelme és élettartamának növelése érdekében.” A gyártó azt is elmondta, hogy a szoftverfrissítés az utakon futó valamennyi Model S és Model X példányt érinti, amely összesen több mint félmillió autót jelent. Annak ellenére, hogy a kigyulladással érintett Teslák aránya nagyon alacsony, a hagyományos autókkal összevetve csupán tized annyi Tesla gyullad ki, a Tesla akkumulátor specialista csapata elemzi a teljes flotta adatait, ami segíti a tűzesetek alaposabb vizsgálatát és a kigyulladások okának megtalálását. A közelmúlt tűzeseteiben minden alkalommal Model S vagy Model X volt érintett, egyetlen Model 3 sem kapott még lángra. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!