Az Electrek információi szerint a Tesla arra kényszerül, hogy visszafejlessze az Autopilot néhány funkcióját az európai szabályozások miatt. Tavaly az Európai Unió felülvizsgálta az ENSZ-EGB R79-es rendeletét a vezetéstámogató rendszerek felügyeletéről. A Model S és Model X típusok a szoftverfrissítés 2019.16.1 verziójában veszítik el az EU előírások által túlságosan veszélyesnek tartott funkciókat. A konkrét változások a következők: Az új helyi előírásoknak megfelelően beállították, hogy a kormánykerék mennyire fordulhat el, amikor az automatikus kormányzás (Autosteer) aktív. Ez csökkenti az Autosteer képességeit, a rendszer nem hajthat végre nagyobb irányváltásokat. Ezen kívül az automatikus sávváltás előtt az irányjelzőt be kell kapcsolni (felfelé vagy lefelé elmozdítva), majd az irányjelzés után a sávváltást 5 másodpercen belül meg kell kezdeni. Az ENSZ/EGB R79 előírás korlátozza az önvezető autók oldalirányú gyorsulását Az ENSZ/EGB R79 rendelet előírja az önvezető autók számára sávváltáskor az irányjelző vezető általi működtetését Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!