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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Az insideevs.com friss cikke megdöbbentő információt közölt: 2019 első négy hónapjában 30 000 feletti eladott autóval idén Németország vezeti a tölthető személyautók eladását Európai Unióban. Az első helyhez persze arra is szükség volt, hogy a leginkább villanyautó barát Norvégia csak Európának tagja, az Uniónak nem, de még így is figyelemre méltó ez a szám és az első hely annak fényében, hogy a közelmúltban Németország mennyire dízel párti volt.

Az eredményhez bizonyára a dízelbotrány is hozzájárult, melynek legújabb fejleménye szerint nem kizárt még az sem, hogy Amerika után Európában is vissza kell vásárolnia a gyártónak az érintett autókat, legalábbis a Reuters híre alapján akár ez is lehet a perek kimenetele.

Számunkra azonban nem a dízelek, hanem az elektromos autók eladásának növekedése a legfontosabb, és szerencsére ebben Magyarország sem áll rosszul. Nálunk 2019 első negyedévében 1712 zöld rendszámos autót helyeztek forgalomba, míg 2018 első negyedévében csupán 1022 zöld rendszámot adtak ki, így ez is tekintélyes, 67,5%-os növekedés az előző évhez képest. Igaz ezek a számok tartalmazzák a használtan az országba érkező elektromos autókat is, de ennek ellenére is örömteli számok ezek, hiszen a legidősebb elektromos autók is alig 8 évesek, így jelentősen javítják a 14 év körüli magyar autó átlagéletkort. A fenti számokból a Magyarországon tisztán elektromos 2019 első negyedévében 679, míg az előző évben 482, ami 40,8 %-os növekedésnek felel meg.

Az első negyedév adatai néhány európai országban a következők:

Ország Darabszám Változás
Norvégia 23 405 +44,6 %
Németország 23 326 +32,7 %
Egyesült Királyság 14 579 +2,9 %
Franciaország 14 503 +33 %
Hollandia 11 704 + 110 %
Svédország 9806 +61,5 %
Magyarország* 1712 +67,5 %
* Az új zöld rendszámok kiadása nem azonos az új autók értékesítésével, hiszen az autók jelentős része használt autóként érkezik az országba, de a fenti országok jövedelmi szintjét összevetve Magyarországgal, úgy érzem még ezzel a kis csalással is korrekt az összehasonlítás, hiszen a többi országban valószínűleg lényegesen kisebb a használt import.

A német eladások áprilisban tovább növekedtek, az év 4. hónapjában 4768 tisztán elektromos (50% növekedés, 1,5% piaci részesedés), és 3003 konnektorról tölthető hibrid (14% növekedés, közel1% piaci részesedés) autót adtak el.

Európa hamarosan fellélegezhet.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.