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
auto
2024. 04. 19. péntek

Verseny – Ki telepíti az első debreceni villámtöltőt?

Holnap Zilahra (Erdély) kell mennem úgy, hogy onnan egy órán belül vissza is kell indulnom. Debrecenen keresztül mennék ezúttal egy CCS csatlakozós autóval, de mivel sem Magyarország második legnagyobb lélekszámú városában, sem pedig az odavezető úton nincs nagy teljesítményű DC töltő, így kénytelen leszek Nagyvárad (Románia) felé kerülni, hogy eljussak a célig. Pedig nem arra mennék, ha az M3-as mentén vagy Debrecenben lenne megfelelő töltési lehetőség.

Tudom, hogy az alábbiak a holnapi töltésem nem oldják meg, de hátha számít még valamelyik szolgáltatónak a dicsőség.

Versenyt hirdetünk!

Frissítés (2019. június 25.): a Mobiliti – Decathlon közös projektje megnyerte a versenyt.

Magyarországon jelenleg több cég is zászlajára tűzte az országos töltőinfrastruktúra kialakítását, ennek ellenére még egyik sem érezte, hogy az ország második legnagyobb városát előre vegye a listáján. A versenyt elsősorban nekik hirdetjük, de ha netán más érezne késztetést a telepítésre, akkor ne fogja vissza magát.

A versenyt az a szolgáltató nyeri, amely először telepít villámtöltőt Debrecenbe, vagy a Debrecen melletti autópálya szakaszra.

Részvételi feltételek:

  • debreceni vagy Debrecen melletti autópálya helyszín
    • Debrecen melletti falucska főúttól távoli helyszíne nem elfogadható
  • folyamatosan, a nap 24 órájában korlátozás nélkül elérhető helyszín
    • gyártelep, egyéb telephely sorompóval elzárt és biztonsági őrrel őrzött területe nem elfogadható
  • minimum 50 kW (125 A és 500 V) teljesítményű DC töltés
    • a 110 A kevés, ma már sok autó töltene ennél nagyobb teljesítménnyel
  • CHAdeMO és CCS szabvány támogatása
    • CHAdeMO és CCS együtt, egymagában egyik sem elegendő
  • nem kell ingyenes legyen, de legyen könnyen kifizethető
    • ez ne korlátozza a használatot, és ne növelje meg 5 percnél jobban a töltés idejét
  • legyen felfestve és kitáblázza, hogy a többi autós is tudja, hogy oda nem állhat
    • a felfestés elkészíthető a villanyszereléssel párhuzamosan is

Nyeremény

Nincs értelme a versenynek, ha nincs nyeremény, amiért érdemes küzdeni. Ezért a Villanyautósok Közössége egy nagyon komoly nyereménycsomagot állított össze a nyertes szolgáltatónak:

  • dicsőség, hogy megoldott egy olyan problémát, ami az elmúlt 5 évben senki másnak nem sikerült
  • cikk az eredményről a Villanyautosok.hu-n
  • egy hónapos ingyen reklám a töltőnek a Villanyautosok.hu-n
  • országos villanyautós találkozó a töltőnél, ezzel ünnepelve ezt a mérföldkövet

Ha a második illetve a harmadik töltő az elsőt követően 6 hónapon belül elkészül, akkor a cikket és az ingyenes hirdetést a második illetve a harmadik helyezettnek is biztosítjuk!

Kire számítunk?

  • Mobiliti (NKM): A Deceathlonnal karöltve telepít töltőket országszerte. Decathlon van Debrecenben is, ráadásul nem is rossz helyen.
  • MOL: Az önkormányzatok számára kiírt pályázaton nyert töltő telepítésére talán megállapodott az önkormányzattal. Városközponti helyszín ugyan, de már nincsenek nagy igényeink.
  • E.ON: Az Aldival együttműködve telepít töltőket. Ugyan a tervekben csak 25 kW-os töltők szerepelnek, de hátha tudnak kivételt tenni. Ráadásul az E.ON minden megyeszékhelyre tervez saját, talán 50 kW-os töltőt is.
  • Lukoil: Az első három helyszín kialakításakor tervben volt még egy negyedik, debreceni töltő is, amihez állítólag elkészült a szükséges teljesítménybővítés is.
  • e-Mobi: Debrecen eddig egyáltalán nem szerepelt a térképükön, itt az ideje pótolni.
  • Bármelyik OTÉK kötelezett (fizetőparkolók, napi fogyasztási cikkeket árusító diszkontok, szuper- és hipermarketek, mint a Spar, Aldi, Lidl, Penny, Tesco, Auchan, bevásárlóközpontok, parkolóházak).
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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.