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
auto
2024. 04. 20. szombat

Mi a gond a Konával?

elektromos autó
2019. 05. 31 - Szűcs Gábor - 0

A Hyundai Kona népszerűsége vitathatatlan, ez elsősorban a nagy akkumulátorának, a Hyundai hajtásrendszerének az Ioniq-ból már ismert hatékonyságának és nem utolsó sorban a napjainkban divatos SUV stílusnak köszönhető.

Tökéletes autó persze nincs. Az insideevs.com szerkesztője összegyűjtötte a tulajdonosok hozzászólásaiból az öt legfontosabb dolgot, ami nem tetszik nekik az autóval kapcsolatban.

A legtöbben a navigációs rendszerrel kapcsolatban panaszkodnak, ami jó hír, mert ezt a Hyundai, ha akarja, viszonylag egyszerűen orvosolhatja: a tulajdonosok a térképek frissítését igényelnék. Hasznosnak tartanák, ha a gomba mód szaporodó töltőállomások a térképeken is megjelennének, a gyakori változások miatt a legtöbben sűrűbb térképfrissítéseket szeretnének.

Az insideevs.com olvasók körében a Kona Electric tulajdonosok közösségének számos tagja elégedetlen a Nexen gumiabronccsal, amivel az autót átadják. Van, aki kisvártatva Nokian WRG4 gumiabroncs garnitúrára váltott, és azt állítja, hogy a Nokian abroncsokkal az autó csendesebb, hatékonyabb és biztonságosabb lett (azaz jobbnak érzi a tapadást). Egy másik tulajdonos a téli Michelinről az eredeti nyári gumikra váltva úgy vélekedik, a gyári Nexen sokkal „keményebb, zajosabb és jobban átadja az autó karosszériájának a rezgéseket a rosszabb minőségű utakon.” A magyar tulajdonosok szintén Nexen gumiabronccsal kapták az autót, és ők sem elégedettek a gumi hangosságával. Szerencsére 4 darab gumi cseréje elhanyagolható összeg az autó vételárához képest.

Többen panaszkodnak az infotainment rendszerre és annak képernyőjére. Minden alkalommal, amikor elindul az autó, megjelenik egy figyelmeztetés, ami a biztonságos vezetésre és a közlekedési szabályok betartására figyelmeztet. A tulajdonosok úgy vélik ez nem fog segíteni a balesetek megelőzésében, ellenben roppant idegesítő. Az egyik tulajdonos azt írta, szívesebben látna vidám üdvözlő üzenetet a képernyőn, mint például: „Szia, jó, hogy újra látlak, minden rendszer működőképes, indulhat a móka.”

A listánkon a negyedik a kezelőszervek elrendezése. Akad olyan tulajdonos aki azt nehezményezi, hogy az autó néhány gombja a műszerfalon a kormánykerék bal oldalára került, például a kipörgésgátló és a HUD kapcsolója, a panaszosok szerint nem jól láthatók a gombok ezen a helyen. Egy másik tulajdonos a sebességváltó választógombjainak elhelyezkedésével elégedetlen.

Végül a nagy lábon élők számára talán a legfontosabb: a a fékpedál bal oldalán található lábtartót néhányan szűknek találták, így hosszú utakon kényelmetlen a láb helyzete.

Azt hiszem, sokan elégedettek lennének, ha a saját autójukról csak a fentiekhez hasonló „komoly” panaszokat tudna elmondani, ezek után is azt mondhatjuk, hogy a Hyundai Kona egy remek autó. Aki további részletekre is kíváncsi az autóról, olvassa el a villanyautosok.hu Hyundai Kona tesztjét. Aki pedig abban a szerencsés helyzetben van, hogy már Konát használ, kérjük erősítse vagy cáfolja meg, esetleg egészítse ki a fenti tapasztalatokat hozzászólásban.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.