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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Porsche Taycan: olyan vagy jobb lesz, mint a 911

elektromos autó

Handelsblatt című német napilap interjút közölt Oliver Blume-mal, a Porsche vezérigazgatójával, melynek fő témája a Porsche új elektromos autója, a Taycan. Blume megerősítette, hogy tartani tudják a Taycan szeptemberre tervezett megjelenési határidejét. Korábbi információk szerint már több mint 20 000 előrendelést regisztráltak az elektromos sportautóra, de Blume szerint ez a szám folyamatosan növekszik, azonban a pontos adatot nem árulta el. A 600 lóerős autó ára 90 000 Euró felett várható.

Porsche Taycan 2019 (Forrás: Porsche)

A Porsche főnök azt is elismerte, hogy rengeteg nehézséggel kellett megbirkózniuk ebben a számukra teljesen új technológiában, ilyenek voltak többek között az akkumulátor termikus menedzsmentje, de az akusztikai kérdések is. Blume méltatta Elon Musk bátorságát és innovatív hozzáállását, úttörő szellemiségét, ugyanakkor azt is elmondta, hogy a Porsche teljesen másképp áll hozzá az autóépítéshez, mint a Tesla.

Balra a gyártásra kész prototípus, jobbra az eredeti Mission E koncepció. Forrás: Porsche / Autoexpress.co.uk

A Porsche a Taycan tervezésekor a 911 vezetési élményét célozta meg, de könnyen megeshet, hogy sikerül azt felülmúlni, hiszen az elektromobilitás vitathatatlan előnyökkel rendelkezik, például az akkumulátorok miatt alacsonyabbra kerül az autó súlypontja, és a tengelykapcsoló és kardántengely elmaradásának köszönhetően ötször gyorsabban képes az autó reagálni a járművezető utasításaira, ami elsősorban a kanyarodási képességeknél jelent hatalmas előnyt és újszerű élményt.

Évente 20 000 példányt szeretnének gyártani a Taycanból, és már 2019-ben tervezik elkészíteni az első 10 000 autót, de – ahogy a legtöbb gyártónak – nekik is az akkumulátorok rendelkezésre állása jelentheti a legnagyobb nehézséget.

Porsche Mission E 2019 (forrás: Porsche)

Blume-ot egyáltalán nem aggasztja, hogy az elektromos Porsche házon belüli konkurenciát jelentene a közeljövőben a hagyományos meghajtással gyártott autóiknak, hiszen a Porsche vásárlók jelentős része nem elégszik meg egyetlen példánnyal, így az elektromos autó inkább színesíti majd a vevők gyűjteményét.

Az interjúban természetesen kitértek a dízelbotrányra is, erről Blume véleménye, hogy a Porsche számára soha nem volt igazán fontos a dízel meghajtás, bár a közelmúltban elérte a 10%-os részesedést a dízelek aránya. Mindenesetre jelenleg a benzines, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerekre összpontosítanak, a dízeleket száműzték a kínálatból.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.