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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Dízelbotrány és villany-kisbusz: új reklámot indított a Volkswagen

elektromos autó

Több milliárd eurós elektromobilitási beruházások, gyártólétesítmények átalakítása, új tisztán elektromos modellek bejelentése, karbonsemleges autógyártás, klímavédelem, villanyautós reklámok, töltőberendezések fejlesztése, megújuló forrásból származó elektromosság értékesítése – ezek mind olyan tevékenységek, amelyekkel a Volkswagen az elmúlt években elszántan próbálta tudomásunkra juttatni, hogy mélységesen megbánta a világméretű dízelbotrányhoz vezető kibocsátási csalást, és egy teljesen környezetbarát útra tért át. Ezt az irányváltást foglalja össze az autógyártó legújabb reklámja is, melyet az NBA döntők szüneteiben láthatnak az amerikai tévénézők. Az 1 perc 45 másodperces videó azért érdekes, mert a Volkswagen nem csupán az elektromos jövő felé való megindulását hangsúlyozza, de a reklám elején közvetlenül megemlíti a dízelbotrányt is, mint egy sötét korszakot a vállalat életében. A sötétségben azonban fény gyúl, és az árnyékban megvillannak az I.D. Buzz elektromos kisbusz fényszórói, új fejezetet nyitva az elektromobilitás történetében.

„Ez a reklámkampány mindazoknak szól, akik csalódtak bennünk, azoknak, akik velünk maradtak, akik őrülten dolgozva vittek előre minket, és azoknak is, akiket már nem érdeklünk. Felelősségünk jobban csinálni, jobbnak lenni, és mi vállalni akarjuk ezt a felelősséget” – mondta Scott Keogh, a Volkswagen Group of America vezérigazgatója.

Az jó kérdés, hogy miért éppen egy olyan modellt reklámoz így a Volkswagen, melynek megjelenésére legalább 2022-ig várni kell, ráadásul a megújuló retro kisbuszról nemrég egy másik reklám is napvilágot látott. A villanyautósok közösségét már így is alaposan megosztja a Volkswagen ténykedése: sokak továbbra is képtelenek komolyan venni a németek elkötelezettségét az elektromobilitás iránt, míg mások hisznek a magasztos eszményekben a marketing mögött (amelyeket természetesen a gazdasági érdek cipel a hátán), kiváltképp a márciusi eseményeket ismerve. Valódi megbánás, vagy puszta green-washing? Indulhat a vita a kommentszekcióban!

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.