A BMW és a Jaguar Land Rover összefogása után a japánok is a költségek és hasznok megosztását látják a legjobb megoldásnak az elektromosítás felé vezető hatalmas beruházásokat igénylő úton, így a Toyota bejelentette, hogy a Subaruval közösen fejleszt közepes és nagy méretű tisztán elektromos meghajtású járművek számára padlólemezt, melynek első gyümölcse egy zéró kibocsátású SUV lesz a C-szegmensben, amit minkét vállalat a maga márkajelzésével fog értékesíteni. A két cég együttműködése már majdnem tizenöt évre nyúlik vissza, aminek eredménye többek között a Toyota 86 és a Subaru BRZ néven futó sportkocsi 2012-es megjelenése, de a terep-versenyautóiról híres gyártó a Toyota technológiájának köszönheti első plug-in hibrid modelljét, a Crosstek Hybridet is. Az elektromos technológiát jelen esetben is a Toyota adja, míg a Subaru az évtizedek alatt tökélyre fejlesztett összkerék-meghajtással szereli majd fel a közös villanyautókat. A BMW és a Jaguar Land Rover tegnap bejelentett partnersége abból a szempontból meglepőnek mondható, hogy két, a prémium piacon versengő vállalatról van szó, ráadásul a brit gyártmányú I-PACE szárnyalása a német piacon meglehetősen kellemetlenül érinthette a nagy német autógyártókat. A japánok esetében ilyesmiről szó sincs, hiszen a Toyota majdnem 17%-os tulajdonrésszel a Subaru legnagyobb részvényese. Ráadásul míg a Toyota elkezdte átcsoportosítani erőforrásait a hibridek és üzemanyagcellás járművek fejlesztésbe, addig a Subaru alaposan lemaradva az elektromobilitás terén továbbra is görcsösen kapaszkodik a turbó boxermotorok megmentésébe. Bár pletykák az elmúlt hónapokban felröppentek arról, hogy a Subaru önállóan is belevág egy tisztán elektromos modell építésébe, könnyen lehet, hogy nem rendelkezik az ehhez szükséges anyagi háttérrel, beszállítói lánccal, és szaktudással, így ez az együttműködés életmentő lehet a cég számára. A hivatalos közlemény végén olvasható is a Subaru kommentje, miszerint a villamosításra szánt minden erőforrást ebbe a közös projektbe helyez át. Eközben a Toyota régóta hangoztatja, hogy az elektromos technológia már rendelkezésre áll a vállalaton belül, ám a magas gyártási költségek miatt nem lenne gazdaságos egy teljesen villanyos jármű piacra dobása. Ennek áthidalását várja az együttműködéstől a Toyota. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!