Nemcsak az Audi e-tron tulajdonosok kaptak rossz híreket az elmúlt napokban, a Jaguar I-Pace-t is vissza kellett hívni a regeneratív fékrendszer hibája miatt. Offline A brit nagymacska nagyjából 13-14 hónapja van a piacon – Európában nagyjából 10,5 ezer talált eddig gazdára, míg az Egyesült Államokban körülbelül 1500 kelt el, igaz ott a forgalmazás később is kezdődött. Az autó eddigi legnagyobb problémája az ígértnél lassabb villámtöltés volt, azonban ez a premier után 1 évvel, idén márciusra megoldódott. Már ez utóbbi eset után is egyértelmű volt annak a hátránya, hogy az autókat csak a kereskedésekben tudják frissíteni, de ez, ugye csak egy kényelmi funkció javítása volt, eltart ameddig eltart. A mostani probléma azonban potenciálisan komoly lehet, mivel a hírek szerint amennyiben nem működik megfelelően a regeneratív fékezés, akkor csak késve fejti ki hatását a hagyományos fékrendszer, ami akár balesetet is okozhat. Mint emlékezetes, a Tesla Model 3-nak is akadtak fékezési problémái, ugyanis bizonyos körülmények között az ismételt vészfékezések alkalmával jóval a kategória átlaga alá csökkent az autó fékereje. Csakhogy a problémát akkor a kaliforniai gyártó egy hét alatt orvosolta és az interneten keresztül az összes autóra ki is küldte – minimális költséggel és nyűggel. A Jaguárnak azonban vissza kell hívnia az I-Paceket a kereskedésekbe, hogy ott töltsék rájuk a szoftvert, ami idő és költség igényes megoldás. Jó hír lehet, hogy egyelőre úgy néz ki mindössze az autók negyede, 3000 darab érintett a visszahívásban. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!