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
auto
2024. 04. 19. péntek

Próbaúton a Volkswagen ID.3

elektromos autó

A német Auto motor und sport magazin megkapta egy próbaútra a világoskék-rózsaszín álcával még gondosan ellátott Volkswagen ID.3 modellt, a videót megnézve az eddig látott álcázott fotókhoz képest több benyomást kaphatunk leginkább az autó belsejéről. A közeli képeken sajnos az autó kormánya és műszerfala is ki van takarva, de néhány lényeges információt azért megtudhatunk.

A hátsó utasok tágas helyet kapnak, a padló teljesen sík, nincs kardánalagút (forrás: Auto Motor und Sport)

A villanyautónak tervezett autóknak van egy hatalmas előnye azokkal szemben, amelyeket alapvetően hagyományos meghajtáshoz terveztek és utólag került bele az elektromos hajtásrendszer: mivel a villanymotor helyigénye lényegesen kevesebb, az autó belső része jóval tágasabb lehet, ami különösen a hátul ülők lábterében jelentkezik a legtöbb villanyautónál, így az ID.3 is bőkezű a hátsó ülésen utazókkal, természetesen nincs szükség kardánalagútra sem, így a hátsó ülések előtt teljesen sík lehet a padló.

A csomagtér 392 liter és dupla fenekű (forrás: Auto Motor und Sport)

Az autó háromféle akkumulátorral lesz megvásárolható, a legkisebb csak a szokásos 7,2 kW teljesítményű AC töltőt kapja, a nagyobb akkumulátorhoz viszont szerencsére 3 fázisú 11 kW teljesítményű fedélzeti töltőt is kaphatunk, így az átlagnál 50%-kal gyorsabban tölthető AC töltőkről, persze aki a legnagyobb, 77 kWh akkumulátort választja, annak így is egy egész éjszakára lesz szüksége, ha az üres akkumulátort teljesen fel szeretné tölteni. Az egyenáramú töltési teljesítmény szintén akku kapacitástól függően eltérő, míg a nagy akkumulátor akár 125 kW teljesítménnyel is tölthető, a kicsihez csak 100 kW maximális teljesítmény jár. Természetesen a maximális töltési teljesítmény önmagában nem elég információ, tudnunk kellene, hogy mennyi ideig tudja ezt a teljesítményt fogadni az autó, de egyelőre töltési görbét nem láthatunk.

Volkswagen ID.3 akkumulátor kapacitás, hatótáv és fogyasztás adatok (forrás: Auto Motor und Sport)

A villanymotor maximális teljesítménye 150 kW, amit 30 másodpercig képes tartani, a nyomaték 310 Nm, ami 8 másodperc körüli 0-100 km/h gyorsulásra elég a kb. 1,6 tonnás autóban, ami a hétköznapokra több, mint elegendő. Persze az autó tömege, így a gyorsulása a választott akkumulátor teljesítménytől függően kis mértékben eltérő.

A Volkswagen ID.3, a Kia Niro és a Tesla Model 3 fogyasztása (forrás: Auto Motor und Sport)

Aki többet szeretne megtudni a hamarosan utakra kerülő ID.3-ról, nézze meg a videót:

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.