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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Kiszivárgott egy fénykép az új Renault Zoe-ról

elektromos autó

A Renault hétfőre (2019.06.17) ígéri az új Zoe bemutatását, persze ahogy ilyenkor történni szokott, valaki valahol nem figyelt eléggé, így idő előtt kiszivárgott egy fotó az autóról, amit az insideevs.com természetesen közölt is.

Balra a jelenlegi, jobbra a jövő heti bemutatóra váró Renault Zoe (forrás: insideevs.com)

A képről egyértelmű, hogy a külsőt tekintve nem számíthatunk hatalmas megújulásra, a Renault vélhetően inkább a belsőre, például a vezetéstámogató rendszerekre koncentrált, hiszen ezek tekintetében már jelentős a Zoe elmaradása a versenytársaktól. Ami a kiszivárgott fényképről kiderül, hogy az autó LED első fényszórókat kaphat. A költségcsökkentéseket szem előtt tartva a belső közeli rokonságot mutathat majd a legújabb Clio-val.

Természetesen a legtöbb műszaki paraméter kis mértékű javulása várható, például a jelenlegi változat 80 kW teljesítményű motorja helyére 95 kW-os villanymotor kerülhet.

A Renault Zoe eleinte 22 kWh, később 41 kWh nettó kapacitású akkumulátorral volt megvásárolható, az új Zoe várhatóan 54 kWh akkumulátort kap majd, ami a valósághoz jóval közelebb álló WLTP mérési ciklus szerint is 400 km hatótávolságot ígér. (A korábbi modellt szintén 400 km hatótávval hirdették, de ezt még az NEDC ciklus szerint mérték.)

Jelentős változás, hogy a korábban kizárólag AC töltésre (22 kW vagy 43 kW, a választott motortól függően) alkalmas Zoe a megújulással CCS Combo DC töltő csatlakozót is kaphat, az ígéretek szerint 100 kW maximális töltési teljesítménnyel. Kategóriájában, sőt a ma kapható villanyautók között kategóriától függetlenül is egyedülálló módon a 22 kW AC töltési lehetőség megmarad, így Magyarországon továbbra is egy különösen praktikus és jól kihasználható kisautó lehet, mivel nálunk rejtélyes okból a célállomás töltők telepítése fontosabb az ország átjárhatóságát biztosító DC töltőhálózat kiépítésével szemben, így a Zoe országszerte gyorsan tölthető, egyéb típusokkal viszont a mai napig nehézkes lehet számos nagyváros megközelítése a fővárosból azoknak, akik elektromos autóra váltanak.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.