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
auto
2024. 04. 24. szerda

Sokan várunk már egy kompromisszummentes családi autót, így érdekes lehet az Alex on Autos youtube csatorna összehasonlító kisfilmje a Kina Niro elektomos változatáról és a Nissan Leafről. A videóban még a 40 kWh Leaf látható, de a 62 kWh akkumulátoros változat az akku méreten és motor teljesítményen kívül csupán egy-két apróságban lesz ettől eltérő, így nem várták meg az összehasonlítással a nagyobb akkumulátoros változat megérkezését.

A két autó tengelytávolsága milliméterre azonos, ami hasonló méreteket tesz lehetővé. A videóból megtudhatjuk, hogy a tesztelőnek egy hajszállal tágasabbnak és minőségibb belső kidolgozásúnak tűnik a Niro, a Leaf viszont csendesebb, könnyebb és az e-plus változatban egy hajszállal erősebb is lesz, mint a Kia. A 40 kWh Leaf teljesítménye 150 Le, a Niro 200 Le, a Leaf e-Plus viszont 217 Le teljesítményű villanymotort kap majd, bár a családi autó kategóriában ezek a teljesítmények szinte már feleslegesen soknak tűnnek.

A Leaf hatalmas hiányossága az akkumulátor folyadékhűtése, ami tempós haladáskor és több villámtöltésnél az előző modellekhez hasonló módon az akkumulátor túlmelegedését eredményezheti. A folyadékhűtés elhagyása viszont egyik oka lehet annak, hogy a Leaf könnyebb. A Niro akkumulátorából 64 kWh a felhasználható kapacitás, a Leaf 62 kWh akkumulátora viszont a bruttó, így valahol 58 kWh körül várható majd a felhasználó által elérhető kapacitás, ráadásul a Niro egy hajszállal takarékosabb is. Mindkét modell hőszivattyús fűtést kapott, így a kisebb akkumulátorral rendelkező Leaf télen sem jut majd messzebbre egy feltöltéssel.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.