A negyedik generációs plug-in hibrid BMW-k érkezését egy nagyon fontos új szoftver fogja kísérni: 2020-tól valamennyi hálózatról tölthető hibrid modellhez alapfelszereltségként jár majd az eDrive Zones funkció, ami automatikusan tisztán elektromos üzemmódba állítja az autót egy kibocsátásmentes zóna határához érve a városban. Ezzel a bajor autógyártó nem csupán a városlakók tisztább levegőjéhez és zajmentes belvárosához járul hozzá, de a vásárlói számára is anyagi hasznot generál, hiszen anélkül növeli a jármű hatékonyságát és csökkenti ezzel a fenntartási költséget, hogy a sofőrnek egy kisujját is meg kellene mozdítani, vagy tisztában kellene lennie a város behajtási korlátozásaival. Az eDrive Zones legnagyobb előnye éppen ebből fakad: kiiktatja a plug-in hibridek szennyezési lehetőségét, ezáltal azok jogot kapnak a hivatalosan kijelölt zéró kibocsátású zónákba való belépésre. A funkció a geofencing technológiáját használja, azaz a globális helymeghatározást segítségül hívva az autó egy bizonyos földrajzi terület körül húzott virtuális kerítést érzékeli, és áll át villanyhajtásra. A német városokban tervezett zéró kibocsátású zónák hírére válaszul a BMW már régóta emlegeti ennek a funkciónak a bevezetését, ám ez idáig a lehatárolt földrajzi terület magát a várost jelentette, és nem annak egy zónáját. Kétségtelen viszont, hogy eljön majd az idő, amikor a belsőégésű motor használatának tiltása a település valamennyi lakóját védelmezni fogja.
Az eDrive Zones kapcsán számos kérdésre nem kaptunk még választ, például hogy mi történik akkor, ha az akkumulátor nincs feltöltve, vagy a belvárosban furikázva lemerül, de az sem világos, hogy a szoftvert megkapják-e a régebbi plug-in hibridek. A BMW azonban más módszerekkel is igyekszik ösztönözni a tisztán elektromos üzemmód használatát. Szintén 2020-tól az eDrive Zones technológiával rendelkező hibridek tulajdonosai úgynevezett BMW Points krediteket kapnak minden károsanyag-kibocsátás nélkül levezetett kilométerért, valamint az akkumulátor töltéséért, amelyekért cserébe a Charge Now, Share Now, Park Now szolgáltatásoknál, illetve a Connected Drive Storeban kapnak kedvezményeket.
Az eDrive Zones és a BMW Points ötletét a németek az Electric City Drive pilot projekt keretében tesztelték Rotterdamban 2018 folyamán, ahol közel ötven önkéntes plug-in hibrid sofőr mobiljára telepítették fel az applikációt, amely a városban kijelölt zóna határán figyelmeztetést küldött az autósnak. Itt tehát az elektromos üzemmódra váltás még a sofőr döntésén múlt, ám az autósok itt is plusz pontokat kaptak a környezettudatosságért, és versenyezhettek egymással, ki használja nagyobb arányban a villanymotort. Végül a kijelölt területen belül vezetett távolság 90%-a emisszió nélkül történt, ami egyértelmű üzenet volt a BMW számára, hogy megfelelő motivációval rá lehet bírni a hibrideket választó fogyasztókat is a villanyautózás előnyeinek kiélvezésére.