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
auto
2024. 04. 17. szerda

Közleményt adott ki a Tesla az áprilisi kínai öngyulladásról

elektromos autó

Áprilisban egy videó söpört végig az interneten, amelyben egy sanghaji parkolóházban álló Tesla hirtelen lángra lobban. Az eset után májusban a Tesla kiadott BMS szoftverfrissítést szoftverfrissítést, amely a töltési és hőkezelési beállításokat módosította, de már akkor hangsúlyozták, hogy ezzel nem tartják elintézettnek a problémát, további vizsgálatokat ígértek, a szoftverfrissítés célja a hasonló esetek megelőzése volt.

Az Electrek beszámolója szerint a napokban a Tesla a kínai Weibo közösségi oldalon adott ki egy közleményt az eset vizsgálatával kapcsolatban. Elmondták, hogy nem találtak rendszerhibát, a kínai és amerikai szakemberek közös vizsgálata egyelőre csupán annyit derített ki, hogy az akkumulátor egyetlen moduljából indult a tűz.

A Tesla akkumulátor elhelyezése

Megírták, hogy a tüzet okozó modul az autó első részében található, azt azonban egyelőre nem árulták el, hogy mi volt a probléma ezzel a modullal, azt viszont hangsúlyozták, hogy tízszer nagyobb eséllyel kap lángra egy hagyományos üzemanyaggal működő autó, mint egy Tesla. Egyelőre egyetlen Model 3 tűzről sem tudunk, így a Tesla újabb akkumulátorai kevésbé tűnnek veszélyeztetettnek.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.