A német Handelsblatt eheti cikkében a bajor gyártó jövőjét fejtegeti. A BMW jelenlegi vezérigazgatója, Harald Krüger, egy olyan személyiség, aki inkább a háttérből irányít és tartózkodik a látványos bejelentésektől, most viszont mégis a nyilvánosság elé állt, melynek oka az lehet, hogy veszélyt érez a cég jövőjével kapcsolatosan, mivel csökkennek az eladások, a BMW-nek gyenge az elektromos autókkal kapcsolatos stratégiája, mindeközben egyre inkább feljövőben a Tesla Model 3.
Krüger a közelmúltban egy Angela Merkellel, valamint az Audi és Mercedes vezetőivel történő egyeztetést követően bejelentette, hogy 2021-re szeretnék elérni a 300 000-es elektromos és plugin hibrid autó értékesítést, amivel meglepte a konkurensek vezetőit. Elképzelhető, hogy ezt a bejelentést csak a nagy belső nyomása kényszerítette ki. Ugyanis miközben a Tesla Model 3 a BMW hagyományosan legfontosabb modelljét kezdi ostromolni, a versenytársak már készen állnak saját elektromos autójukkal (eTron, az EQC és I-PACE) a SUV szegmensben, addig a BMW elmaradt az iX3 fejlesztésével, az elektromos BMW SUV még legalább egy évet várat magára.
A lemaradást olyan hangulatban kellene ledolgozni, amikor a BMW alkalmazottak talán soha nem hallott fogalmakkal kénytelenek megismerkedni, olyanokkal, mint nyereségcsökkenés, csökkenő eladások, megszorítások, létszámstopp. Mindezeket tetézheti, hogy Krüger kinevezése jövőre lejár, a kinevezés meghosszabbítása pedig kissé bizonytalan. A vezérigazgatói szék várományosai között van a jelenlegi fejlesztési vezető, az ambiciózus Klaus Fröhlich, aki szerint Európában nincs igény elektromos autókra. Az új vezető személyéről 2019 július 18-19-én dönthetnek.