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
auto
2024. 04. 24. szerda

Nem újdonság, hogy a Tesla terve a teljes önvezetés megvalósítása és az sem, hogy Musk robot-taxikat tervez az utcákra küldeni. Néhány tegnapi Twitter üzenet viszont azt sejteti, hogy komoly áremelkedés várható az új autóknál, amit jó eséllyel a használtak is követnek, amint a Teslának sikerül elérni a nagyon fontos kitűzött célt: a teljes önvezetést.

Mivel a régebbi Tesla modellek is azonos hardvert tartalmaznak, utólagos OTA szoftverfrissítéssel egy ma megvásárolt autó is megkapja majd a teljes önvezetéshez szükséges szoftvert, így akár még pénzügyi befektetés is lehet ma Teslát vásárolni, ugyanis Musk jelentős áremelésre utaló bejelentéseket tett, amely szerint már csak korlátozott ideig kaphatók Tesla modellek a mai „alacsony” áron, úgy tűnik csak addig kívánják ezt a nagyon minimális nyereség melletti (vagy akár veszteséges) autógyártást fenntartani, amíg a tesztelőként is használt vásárlók elegendő adatot szolgáltatnak ahhoz, hogy elérjék a kitűzött célt.

Arra a kérdésre, hogy a fogyasztók már csak korlátozott ideig vásárolhatnak-e Teslát, Musk egy rövid és tömör igennel felelt.

Azt hiszem azoktól, akik a távoli jövőben terveztek új Teslát venni azoknál már csak a taxisoknak aggódhatnak jobban Elon Musk jövőképétől. Sajnos mi Európában egy ideig még egy fejlődéstől elzárt burokban élhetünk, köszönhetően a hagyományos gyártók lobbitevékenységének, hiszen Európában a szigorú előírások miatt már korábban is kénytelenek voltak visszabutítani az Autopilot funkcióit, annak ellenére,  hogy az még az Euro-NCAP szakértőinek elismerését is elnyerte.

Az én véleményem az, hogy aki Teslát (vagy bármilyen villanyautót) szeretne vásárolni, ne halogasson, váltson minél előbb elektromosra, a tisztább városi levegő mindannyiunk érdeke. Aki szeretne gyorsan befektetni egy Teslába, szerencsére már Magyarországon is megteheti.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.