PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

A pontosan egy évvel ezelőtt bejelentett Road to Zero stratégiában foglaltak szerint 400 millió fontot, azaz átszámítva közel 130,4 milliárd forintot különített el a brit kormány az elektromos járművek terjedéséhez elengedhetetlen töltőhálózat kialakítására, amelyen túl további 37 millió fontot szántak töltőberendezések fejlesztésével foglalkozó start-upok ötleteinek megvalósítására. Mint a minap kiderült, a kormányzat olyan vállalatok között osztja szét ezt a majdnem 40 millió fontos összeget, melyek vagy valamilyen innovatív megoldás fejlesztésével igyekeznek forradalmasítani a villanyautó-töltést, vagy egy költséghatékony módszerrel tömegek számára tudják biztosítani a töltési lehetőséget. Mindezt figyelembe véve összesen 12 projekt került kiválasztásra, melyek kivitelezői hozzáférhetnek a támogatás egy részéhez. A kormány hivatalos honlapja a kiemelt projektek között említi az Urban Electric földből kiemelkedő töltőoszlopait, melyek letelepítéséhez 3 millió fontos állami finanszírozást használhat fel a start-up. Erről a töltési megoldásról már tavaly júniusban beszámoltunk, amikor az Urban Electric elkezdte tesztelni a töltőket Oxford belvárosában. Az elgondolás egyszerű: olyan berendezésekre van szükség, melyek a legzsúfoltabb utcákban is, a járdák elfoglalása nélkül tudják tölteni az utcán parkoló autókat.

Forrás: Urban Electric

Több mint 2,3 millióból gazdálkodhat a Char.gy elnevezésű cég, mely indukciós töltőket tenne le London lakóövezeteibe, egy olyan technológiát hirdetve, mely egyes vállalatok szerint a vezetékes töltésnél is magasabb hatékonyságot kínál és olcsóbban letelepíthető a hagyományos töltőoszlopoknál. A Char.gy ezen kívül egy másik ötletével is felhívta magára a figyelmet, mely a helytakarékosság miatt vonzó a városi töltőhálózat számára: a töltőberendezést a lámpaoszlopokba integrálja.

Forrás: Char.gy

További projektek közé tartozik a lakótelepek parkolóinak elektromosítása, lehetővé téve ezzel a saját garázzsal nem rendelkező lakók számára az éjszakai töltést; napenergiával működő töltőállomások kialakítása; a Virgin Media telekommunikációs szolgáltató meglévő fizikai és online infrastruktúrájának kiaknázása a töltéssel kapcsolatos információk gyorsabb átadása érdekében; valamint olyan energiatároló és elektronikai projektek megvalósítása, melyekkel alacsony hálózati terhelésük miatt elkerülhető az alállomások költséges fejlesztése. Az új megoldások támogatása azért is kritikus eleme a stratégiának, mert ahogy szinte minden más országban, Nagy-Britanniában is problémát jelent a töltőhálózat minősége. Még ha a nyilvános töltőpontok mennyisége elég is lenne, és az elhelyezkedésük is ideálisnak bizonyulna, a sokszor bonyolult, és szolgáltatónként változó használati protokoll elrettentő tényező a potenciális villanyautósok számára. Éppen ezért a töltőhálózat fejlesztése során nem csupán a legköltséghatékonyabb töltőmegoldás megtalálása a cél, hanem a töltési és fizetési folyamatok egyszerűsítése és egységesítése is.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.