Alig telt el két nap a MINI Cooper SE bemutatása óta, máris egy újabb tisztán elektromos modellről érkezett hír a brit prémium autógyártó háza tájáról: a 2011-ben hagyományos meghajtású koncepcióautóként megépített MINI Rocketman is sorozatgyártásba kerül zéró emissziós hajtáslánccal – tudta meg az Autocar a BMW egyik igazgatójától.
A háromajtós városi miniautó nem Oxfordban a gyártó legelső teljesen elektromos modellje mellett fog készülni, hanem Kínában, a BMW és a Great Wall Motors által közös vállalkozásként működtetett Spotlight Automotive csiangszui gyártólétesítményében, ám ennek ellenére a villanyos Rocketman globálisan elérhető modellnek ígérkezik. A jellegzetes megjelenéséről és vezetési élményéről ismert MINI elektromos változatainak kínai gyártása nem újdonság azok számára, akik emlékeznek a BMW és a Great Wall Motor erről szóló 2018-as megállapodására – a 2022-ben érkező Rocketman vélhetően ennek az együttműködésnek a legelső terméke lesz.
A bajor gyártó munkatársa azt is elmondta, hogy ezt az apró tanulmányt már régóta szeretné gyártósorra küldeni a vállalat, ám csak a kínai partner teszi lehetővé a költségek olyan mértékű megosztását, hogy az autót a vásárlók számára is elfogadható áron lehessen termelni. A Rocketman megépítése már korábban is napirendre került, mégpedig egy a Peugeot-val közösen használt padlólemezen, ám végül a két cég nem tudott megállapodni. A gyártásra szánt elektromos Rocketmanről egyelőre még sok a megválaszolatlan kérdés, de feltételezhető, hogy a kínaiak ORA R1-es miniautójának platformját kapja, mely dimenzióiban hasonló a britek kisautójához.