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
auto
2024. 03. 29. péntek

Ismét büntetik a Madrid belvárosába régi benzines és dízeles autókkal behajtókat, miután a bíróság döntésére a spanyol főváros nemrég hivatalba lépő polgármestere, José Luis Martínez-Almeida visszaállította az elődje által tavaly novemberben bevezetett intézkedést – írja az El País. Június utolsó hétvégéjén több ezren vonultak utcára, miután a jobboldali Néppárt politikusa július 1-jei hatállyal felfüggesztette a behajtási tilalmat, arra hivatkozva, hogy az nem összeegyeztethető a városlakók mobilitási igényeivel. Hamar kiderült azonban, hogy Madrid lakossága nem látja szívesen a szennyező járműveket a városközpontban, és a Madrid Central visszavonása által kiváltott indulatokat tovább fokozta, hogy a korlátozásnak valóban mérhető eredményei voltak: az elmúlt 10 évben nem volt ilyen alacsony a nitrogén-dioxid-koncentráció a levegőben. A belváros védelmére kidolgozott terv ráadásul éppen azért született meg, hogy az Európai Unió tiszta levegőre vonatkozó irányelveit régóta megsértő főváros elkerülje a szankciókat.

Forrás: Wikipedia

Miután a sokak szerint Donald Trump amerikai elnök gondolkodásmódját idéző meggondolatlan rendelet nyomán Madrid úgy került fel a világ legolvasottabb hírlapjainak címlapjára, mint a legelső európai nagyváros, mely visszavon egy a városlakók levegőjét védő intézkedést, több mint 80 szervezet – köztük számos környezetvédelmi NGO, mint például a Greenpeace – állt össze, és alapította meg a Platform in Defense of Madrid Central testületet, mely bíróságra vitte az ügyet. Az ítélet szerint a város vezetősége nem engedheti meg, hogy bárminemű szabályozás nélkül hagyja a légszennyezés mértékét emelkedni, így a Madrid Centralt vissza kell állítani.

Ennek értelmében a spanyol DGT közlekedési hatóság által kiadott Cero és Eco matricájú elektromos és hibrid járművek szabadon behajthatnak a közel 472 hektáros területre, míg az újabb benzines és dízeles autók B és C matricával csak akkor léphetik át a belváros határát, ha utána egy nyilvános parkolóban parkolnak, vagy ha meghívóval rendelkeznek egy belvárosi lakostól vagy üzlettől. A 2006 előtt regisztrált hagyományos járművek behajtása a jelenlegi szabályozás értelmében kizárólag meghívóval engedélyezett. Szabálysértés esetén 90 euró, helyszínen való fizetés esetén 45 eurós bírságra számíthatnak az autósok.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.