A sanghaji Tesla Gigafactory 3 építésének ütemterve talán még Elon Muskhoz képest is ambiciózusnak tűnt – szerintem nem sokan tettek volna fel 2 fillért sem arra, hogy tartani tudják a menetrendet. A gyárnak kijelölt területen tavaly novemberben még szántóföldek voltak és két hónapnyi földmunka után január elején tették le az alapkövet. A hatalmas csarnok, amely később az autóktól az akkumulátor cellákig mindent egy fedél alatt gyárt majd, 5 hónap alatt lett szerkezetkész és ekkor indultak a belső munkálatok. Ez valószínűleg valami rekord lesz a gyárépítések történetében.
Azután nemrég a Tesla egyik belső leveléből Jerome Guillentől nyertek megerősítést azok a pletykák, miszerint már telepítik is az első gyártósorokat. Mint megtudtuk, már készül a prés és as festőüzem, a kaszni és a végszerelő sor és úgy néz ki a nevadai Gigafactory 1 régebbi aksigyártó robotsorát telepítik át Sanghajba, oda pedig megy az úgy nagy teljesítményű Tesla Grohmann gyártósor.
Nemrég megírtuk mit gondol a Morgan Stanley elemzője a kínai gyár készültségéről, de ezek a becslések még mindig elég konzervatívnak bizonyultak azokhoz az internetes forrásokhoz képest amiket követni szoktunk. Legutóbb a Teslarati számolt be róla, hogy a cég már több állásbörzét is tartott és sokan jelentkeztek a környező nagy autógyárak, többek között a Volvo és a General Motors alkalmazottai közül is.
Most egy helyi lap írt arról, hogy, hogy júliusban már fel is vették az első alkalmazottakat és információik szerint már szeptemberben megindul a próbagyártás. Azaz az alapkőletétéltől a tesztüzemig 9 hónap telik el. A cikk szerint eddig 3 állásbörze volt, amiket nagyon kemény felvételi eljárás követett, aminek keretében napi 500 embert hallgattak meg. A jelentkezők általában tapasztaltabb autóipari munkások voltak, de kerestek logisztikai, minőség ellenőrzési és üzemeltetési területre is szakembereket. A kiválasztott jelentkezők közül többen már szóbeli megerősítést kaptak arról, hogy mikor fognak kezdeni.
Most először egyébként beengedték a kínai sajtó képviselőiit is a területre, akik interjúkat készítettek a Tesla amerikai csapatával a munkaerő toborzás állapotáról.
A tervek szerint év végére a heti 3000 autós gyártást szeretnék elérni, míg a 2 milliárd dolláros első fázis tervezett termelési rátája évi 150 ezer autó lesz. A projekt végére a végösszeg 5 milliárd dollárra is rúghat – a költségek jó részét a Tesla kínai bankoktól felvett kedvezményes hitelekből fedezi.