A Toyota eddig megpróbált kimaradni a villanyautózásból, igaz a hibridekkel elért vezető szerepe vitathatatlan. A közelmúltban azonban felpörögtek az események a világ legnagyobb autógyártójánál elektromos autók tekintetében is. A múlt héten Toyota – CATL együttműködési megállapodásról számoltunk be, erre a hétre pedig egy, a BYD-vel kötött átfogó megállapodás jutott.
A BYD („Build Your Dreams”) nevű gyártót 1995-ben alapították, és nemcsak elektromos járműveket gyárt, hanem akkumulátorcellákat is. A kínai belföldi piacon kialakult erős pozíciójának köszönhetően a BYD a világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója. A kínai csoport elektromos buszokkal is foglalkozik világszerte – részben helyi közös vállalkozásokban. Európában a BYD Franciaországban és Magyarországon végez buszgyártást. 2015-től a BYD négy egymást követő éven vezető az akkumulátoros elektromos járművek és a konnektoros hibridek piacán.
A Toyotával kötött megállapodás elektromos autók és azok akkumulátorainak közös fejlesztését célozza meg. A sajtóközlemény szerint a kínai piacon terveznek elektromos szedánokat és terepjárókat Toyota márkanév alatt piacra dobni, már 2020 első felében. A Toyota 2025-re 5,5 millió példányra szeretné növelni a villanymotort is tartalmazó autók értékesítését, igaz ezek túlnyomó többségét, 4,5 millió autót a hibridek és konnektoros hibridek tennék ki, a maradékot adhatják a tisztán elektromos és üzemanyagcellás, azaz hidrogén meghajtású autók.