Robotikus töltőkarral felszerelt villámtöltőn dolgozik együtt az Electrify America és a töltőmegoldásokkal foglalkozó San Franciscó-i vállalat, a Stable Auto, így jó eséllyel a Volkswagen amerikai töltőhálózatát üzemeltető cég lehet a legelső a világon, mely automatikusan csatlakozó töltőállomást telepít a villanyautósok számára. A robotkar természetesen bármilyen elektromos autó konnektorát képes lenne egyedül megtalálni majd elindítani a töltést, megspórolva ezzel azt a néhány másodpercet, míg a sofőr kiszáll a kocsiból, és saját kezűleg megteszi mindezt, ám a projekt igazi célja ennél jóval jelentősebb: felkészülni a teljesen önvezető járművek érkezésére. Az önvezető technológia ugyanis az elektromosítás mellett a másik fontos fejlesztési területté vált az autógyártók számára, s bár a sofőr nélküli villanyautók elterjedésére még egy keveset biztosan várnunk kell, nem árt már most kidolgozni azokat a berendezéseket, amelyek képesek lesznek emberi segítség nélkül is feltölteni ezeket a járműveket.
A robotkaros töltőállomás ötlete nem új keletű, hiszen akik nem az indukciós töltésben látják a jövőt, mint ahogyan például a Hyundai, azok ebbe az irányba indultak el az önjáró járművek töltésének megoldása felé vezető úton: nemrég néhány egyetemmel és robotikai szakértővel közösen a BMW is bemutatott egy ilyet, sőt, pár évvel ezelőtt már a Tesla mérnökei is megalkották a maguk kígyószerű intelligens töltőkábelét. Legutóbb az Innogytól láthattunk teljesen automata töltőt, akik szerint a flottaüzemeltetőknek már most megérné használatba helyezni ilyen berendezéseket, hiszen a töltő beprogramozásával és a vállalati autók munkarendjével való összeszinkronizálásával jelentősen leegyszerűsödne és lerövidülne az autók cserélődésének folyamata a töltőn.
A technológia demonstrálásához az Electrify America két 150 kW-os töltőállomást adott át a Stable Autonak, aminek a mérnökei csatlakoztatták a high-tech szenzorokkal és kamerákkal operáló kart. A mostanra az Egyesült Államok egyik legjelentősebb villámtöltő-hálózatává váló cég továbbá megvizsgálja a lehetőségeit, hogy miként lehetne a hardvereit, az üzemeltetést, a számlázást, és az egész hálózatot még inkább önvezető autóflotta-baráttá tenni. A legelső robotkaros állomás megnyitását 2020 elejére tervezi a két vállalat San Franciscoban.