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
auto
2024. 04. 20. szombat

Oroszországban készülhet a világ legolcsóbb villanyautója

elektromos autó

Zetta City Module 1 néven idén év végén gyártásba kerülhet Oroszországban az évek óta fejlesztett kerékagy motorokkal hajtott elektromos mini autó. A gyártó a kis mérethez méltó alacsony, 7000 dolláros vételárat ígér.

Az alábbi videó egy 2017-ben készült korai prototípust mutat be.

A prototípus még acél vázzal készült, így 800 kg feletti a tömege, azonban ezt később alumíniumra tervezik cserélni, amivel 555 kg önsúlyt céloznak meg.

Az autóból készülhet 2 és 4 kerék meghajtásos változat is. A 4 db kerékagy motor bizonyára dinamikusan mozgatja majd a könnyű autót. A motorok összteljesítménye 80 kW, és egyenként 200 Nm nyomaték leadására képesek.

Az autóba 10 kWh kapacitású akkumulátort terveznek. Ez nagyon kicsinek tűnik a mai villanyautókhoz képest, azonban a kis tömeg és a közvetlenül hajtott kerekeknek köszönhető kisebb veszteség miatt a gyártó szerint nem elképzelhetetlen akár 200 km hatótávot elérni. Az alacsony árhoz nyilvánvalóan a kis akkumulátor méret is hozzájárul.

Hasonló városi miniautókat ma is gyártanak Kínában, néhány cég az autók magyar importjával is próbálkozik, egyelőre azonban nem tűnik nálunk népszerűnek ez a kategória. Aki csupán 2-3 millió forintot tud villanyautóra szánni, inkább választ egy idősebb használt autót, mint egy új kínai miniautót. Személy szerint szurkolok az orosz start up-nak, talán ők népszerűbb kisautót tudnak majd gyártani.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.