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
auto
2024. 04. 16. kedd

Volkswagen: Nagyon közel a villanyautók árparitása

elektromos autó

2020-ban beindul a Volkswagen I.D. 3 tömeggyártása, mely elhozza a legelső MEB-platformos, eleve villanyosnak tervezett tisztán elektromos járművet, és ami egyben a kezdőrúgást is jelenti a német autógyártó globális elektromos offenzívájához. A körülbelül 50 milliárd dollárból megvalósított gyárépítések és átalakítások, valamint villanyautó-fejlesztések 2028-ra összesen majdnem 70 zéró kibocsátású modellt eredményeznek világszerte a VW konszern 12 márkája között elosztva, legalább 22 millió vásárlónak biztosítva tiszta közlekedési eszközt. Egy ilyen kaliberű átállás pedig a villanyautók árára is óriási hatással lesz – nyilatkozott a Volkswagen észak-amerikai stratégiai igazgatója az Autonews hírportálnak. Reinhard Fischer szerint a VW-Csoport világméretű offenzívája oly mértékben leszorítja a gyártási költségeket, hogy hamarosan ugyanannyiért lehet elektromos autót termelni, mint belsőégésű motorral felszereltet.

Mi komolyan úgy gondoljuk, hogy a fordulópont közel van, és az a fordulópont az árparitás lesz.” Amikor ezt sikerült elérni, hatalmas tömegek fognak az elektromos autók felé fordulni, melyek többé már nem csak az early adopterek játékszerei lesznek. Ehhez viszont először mindenkinek túl kell lendülnie a technológiával kapcsolatos félelmein és tévhitein. Az igazgató tapasztalatai szerint például továbbra is jelentős probléma, hogy sokan azt hiszik, villanyautót nem lehet esőben vezetni, illetve autómosóban tisztítani. Míg az ilyen esetekben mindössze egy kis informálásra van szükség, a hatótáv-aggodalmat felváltó „töltési aggodalom” esetében a piac fogja áthidalni az akadályt, pont úgy, ahogyan az üzemanyaggal is történt a történelem során: míg 100 éve csupán gyógyszertárakban beszerezhető ritkaságnak számított, mostanra bárki által elérhető az USA 122 000 benzinkútján. Ugyanez vár a villanyautó-töltésre is.

Reinhard Fischer hangsúlyozza, hogy elektromos autót már most is fele annyiba kerül fenntartani, mint hagyományos járművet, ám sokak számára az egyenlet akkor válik igazán meggyőzővé, amikor a vételár is megegyezik a két meghajtás között. Ekkor már nem lesz többé kérdés, melyiket kell megvenni, és ez az idő hamarabb eljön, mint gondolnánk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.