Az már nem újdonság ha Tesla Model 3-at látunk pályán hajtani – sok tucat ilyen videó van a Youtubeon. Nico Rosberget, a Mercedes Forma 1-es világbajnokát is láttuk már az autó volánja mögött, de csak utcai körülmények között. A cikk alján látható videóban viszont Rosberg a Paul Ricardon csapatta a Performance Model 3-mal. Na jó, jó, nem a nagy pályán, hanem egy 1,6 kilométeres kicsin amit egy verseny illetve vezetéstechnikai iskola használ és a Francia Nagydíjnak otthon adó aszfaltcsík mellett található. Forrás: Google maps A pilóta egyébként tesztelte a kocsit Track Mode-ban és anélkül is, az eredmény pedig talán nem okoz túl nagy meglepetést, de azért vicces látni, hogy még egy ilyen profit is meg tud lepni az autó, ha a határait feszegeti. Rosberg egyébként imádta a kocsit, dicsérte az úttartást, a kanyarodást és az összkerék meghajtásnak köszönhető remek kanyar kijárati tapadást is. Egyedüli kifogása a fékek tartóssága volt, mivel a kör végére már kezdtek túlmelegedni (akárcsak a Michelin Pilot Sport gumik). Ez nem ritka kritika a Model 3-mal kapcsolatban, már mások is megjegyezték, amikor épített pályán hajtották az autót. Való igaz, az elektromos autók fékeinek más igénybevételnek kell megfelelniük, mint a belsőégésűekének, mivel a visszatöltés miatt sokkal kevésbé használják őket, így a Model 3-ban egy hasonló teljesítményű benzineshez képest alul vannak méretezve. A Teslánál – elméletileg – az autó élettartamára tervezik a fékbetéteket és hallottunk már 350 ezer kilométert eljáró gyári garnitúráról is. Ez nyilván a versenytempó rovására megy, még akkor is, ha a Performance kiadás nagyobb fékeket kap, mint az alap kocsi. Aki tényleg versenyezni akar a Teslájával, annak nem árt ennek megfelelő féktárcsákat beszereznie. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!