Az elmúlt hónapokban láttuk már a Taycant a Nürburgringen róni a köröket, 26-szor egymás után felgyorsulni 100-ra teljesítmény-korlátozás nélkül egy repülőtéren, 3425 kilométert megtenni 24 óra alatt, a világ legkülönlegesebb helyein tesztelni – más szóval a Porsche rengeteg pénzt és energiát fektetett abba, hogy legelső tisztán elektromos modellje körül hatalmas legyen a felhajtás. A holnap délutáni világpremierrel azonban az évek óta tartó marketingkampány véget ér, és végre nem csupán a gondosan elmaszkírozott prototípust láthatjuk, hanem fény derül az elektromos Porsche valódi kilétére. Előtte azonban jutott még egy utolsó produkció a rajongóknak: a német gyártó a híres USS Hornet fedélzetére vitte járművét egy kis gyorsulásra. A rendkívül gazdag történelmet maga mögött tudó repülőgép-hordozó már régóta jól megérdemelt nyugdíjas éveit tölti a kaliforniai partoknál, és bárki által megtekinthető, ám a sportautók tesztelése nem éppen tartozik a fő rendeltetései közé – a fedélzet mindössze körülbelül 263 méter hosszú, ennyi állt rendelkezésére a Taycannak, hogy felgyorsuljon 100 km/h-ra álló helyzetből, és ezután meg is álljon. Habár sokan hiszik azt, hogy a villanyautó és a víz érintkezése apokaliptikus hatású, Shea Holbrook, a volán mögött ülő profi versenypilóta ezt most nem kívánta megcáfolni a videóban, és még időben, 136 méter után rátaposott a fékre. Ekkora távolság elég is volt a kocsinak, hogy 145 km/h-ra gyorsuljon, így mindössze 10,7 másodperc alatt lefutotta a 0-145-0 km/h-s sprintet. Már ez sem rossz teljesítmény, de a Porsche szerint ennél többre is képes az autó, hiszen a USS Hornet hepehupás aszfaltja nem a legideálisabb terep egy ilyen mutatványra. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!