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
auto
2024. 04. 19. péntek

A 2019-es Frankfurti Autószalon (IAA) elektromos újdonságait az autógyártók által közzétett sajtóanyagokból már jórészt megismerhettük, egyedül a Volkswagen várt a legutolsó pillanatig, a rendezvény előtti estig, hogy az ID.3-at megmutassa a nagyvilágnak. Ez valahol érthető is, hiszen a legelső kizárólag tisztán elektromosként gyártott VW az idei év legnagyobb slágere: nem csupán fordulópont lehet a vállalat történetében, de ha komolyan gondolják a németek a villanyautózást, akkor a legelső tömegek által megvehető, nagy tudású elektromos autóvá is válhat. A kérdés csupán az, hogy valóban készen áll-e milliók számára villanyautót gyártani a Volkswagen?

Az ID. 3 mindenképpen egy jó irány afelé, amit az elmúlt években a VW marketinganyagaiban olvashattunk. Még ha páratlanul szépnek nem is mondanánk a kompakt ferdehátú dizájnját, olyanok talán kevesen lesznek, akik a külső megjelenése miatt mondanának le az ID.3-ról. Sőt, akik követték a korábbi híreinket az autóról, és látták az egyik német napilap által tavaly kiszivárogtatott képet a gyártási változatról, azok most meg is könnyebbülhetnek, hiszen annál sokkalta kidolgozottabb és mutatósabb lett a végleges darab.

Az eladott darabszámoknak kétségtelenül jót fog tenni, hogy az ID.-széria úttörője három hajtáslánc-opcióval  lesz választható, azaz a vásárlók sokkal inkább a saját igényeikre tudják szabni az autótól várt tudást. Az ID. 3 aljában az a MEB padlólemez lapul, amit mostanra mindenki jól ismer – nincs még egy másik platform a világon, amiről annyit írnának a hírportálok, mint a VW Group technológiájáról. Nem véletlen, hiszen a nagymértékben rugalmasnak tervezett padlólemez az egész ID.-sorozatban, és a konszern sok mást teljesen elektromos modelljében ott lesz. Az ebbe integrálható akkupakk maximális kapacitása 77 kWh, ez található az ID. 3 csúcsverziójában is, ami 550 kilométert jelent a WLTP szerint. A 125 kW-os töltési teljesítményt kihasználva 30 perc alatt 290 kilométernyi energia szerezhető. A közepes változat akkukapacitása 58 kWh 420 kilométeres várható hatótávval, tölteni 100 kW-tal lehet. Ez ugyanaz, mint amit a vásárlók különleges 1ST Editionként május óta megrendelhetnek. Az alapmodell egy 45 kWh-s akkumulátort kapott, ami a WLTP szerint 330 kilométerre elég. Alapfelszereltségként ehhez 50 kW-os DC töltési lehetőség, és 7,2 kW-os fedélzeti töltő jár. Árat egyelőre ehhez az egy típushoz tudunk: a legkisebb tudású VW indulóára 30 000 euró alatt lesz, de arról érdemes lesz tájékozódni a gyártó honlapján, hogy pontosan mit is kapunk ennyi pénzért cserébe.

A legelsőként kiszállított ID.3 1ST darabok az 58 kWh-s aksi mellett 150 kW motorteljesítményre és 310 Nm nyomatékra képesek, amivel az ötajtós kocsi 160 km/h-ra képes felgyorsulni. Ez a változat három csomagban választható a megrendelők által, attól függően, ki milyen felszereltséggel szeretné megjutalmazni magát. Az alapváltozaton felül az ID.3 1ST Plus nem csupán több funkciót, de eltérő külső-, és belső dizájnt is nyújt: színezett üveg, mátrix LED fényszórók, 19 colos felnik az eredeti 18 colos helyett, és számos egyéb újdonság közül csemegézhetnek a vásárlók. AZ ID. 3 1ST Max verzióhoz még ennél is több extra jár, többek között számos vezetéstámogató rendszer, vezeték nélküli mobiltöltés, 20 colos felnik, panoráma tető, valamint kiterjesztett valósággal szolgáló (AR) kijelző teszi szórakoztatóbbá a vezetést.

Hamarosan mi is megnézzük az ID.3-at élőben a Frankfurti Autószalonon, és beszámolunk minden újdonságról, ami a VW sajtóanyagából nem derült ki.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.