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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Nem bízná kizárólag az akkumulátoros elektromos technológiára flottájának kibocsátás-csökkentését a BMW, hanem helyette több fronton, más alternatív meghajtásokat is bevetve készülne fel a jövő mobilitási igényeinek kiszolgálására. A hidrogénes üzemanyagcellás megoldás iránti kereslet a müncheniek szerint a következő évtized második felében gyors növekedésnek indul, amely okot ad a BMW-nek arra, hogy a tőle megszokott prémium minőséget egy hidrogénes hajtáslánccal párosítsa. A német cégcsoport ilyesfajta szándéka már régóta ismert: a Toyotával közösen 2013 óta fejleszt egy üzemanyagcellás meghajtás-rendszert, és 2015 óta egy BMW 5 Series GT modellekből álló tesztflotta is gyűjti az adatokat, ami a japánok üzemanyagcelláit használja. Mindkét vállalat eltökélten hisz a hidrogén személygépjárműben való felhasználásának létjogosultságában, ám a kihívást nem is a járművek fejlesztése adja, hanem a jelenleg nagymértékben hiányos infrastruktúra.

Ha a töltőhálózat rendelkezésre állna, akkor a Frankfurtban bemutatott BMW i Hydrogen NEXT már most is egy megvásárolható modell lehetne, és olyan előnyökkel rendelkezne, mint amik a hagyományos autókat jellemzik: nagy hatótáv, pár perc alatt elvégezhető töltés, problémamentes vontatás, és kompromisszummentes kényelem, mindezt lokális szén-dioxid-kibocsátás nélkül. Ám a müncheni székhelyű cég legalább 2025-ig inkább még vár a piac fejlődésére, de ha minden jól megy, akkor 2022-ben bemutatja a következő generációs üzemanyagcellás hajtásláncát egy a jelenlegi BMW X5-re épülő szériában. Ez az, amit a BMW i Hydrogen NEXT előrevetít az autószalonon.

Az autó egyébként csak nagyon minimális módosításokon esett át a zéró emissziós hajtáslánc beillesztésével, többek között eltűnt a kipufogó, és megjelent az iX3 koncepción is látott kék színű szegélyezés, hogy ez a jármű is méltó tagja lehessen az i-divíziónak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.