Forradalmi jelentőségűnek, a világ egyik legfontosabb elektromos autójának nevezte több hírportál is a Renault City K-ZE tisztán villamos meghajtású crossovert, mely a napokban robbant be Kína autópiacára. A kocsit ugyanis olyan elképesztően alacsony áron adja a Renault-Dongfeng társulás, hogy a zsúfolt kínai nagyvárosok alacsonyabb jövedelemmel rendelkező lakói is tömegesen állhatnak át a kibocsátásmentes meghajtásra – a CMF-A padlólemezre illesztett Kwid-hasonmás már 61 800 jüanért, átszámítva körülbelül 2,6 millió forintért elvihető. Ez a leggyengébb változatra értendő a három közül, de a legjobb hajtáslánccal felszerelt verzió is mindössze 71 800 jüanba kerül (kb. 3 millió forint).
A pénztárcabarát árért persze le kell mondanunk a kimagasló specifikációkról. Az autóban egy mindössze 33 kW-os (44 lóerős) villanymotor dolgozik 125 Nm nyomatékkal, ami egy 105 km/h-s végsebességre elég. A 26,8 kilowattórás Li-ion akkupakkba sem fér túl sok energia, ám az alacsony fogyasztás miatt még így is számolhatunk egy 160-180 kilométeres valós hatótávval a megadott NEDC szerinti 271 kilométeres értékből kiindulva. Igazság szerint a töltésre sem lehet panasz: AC hálózaton 6,6 kW-tal tölthető az autó, amin felül DC töltési lehetőség is rendelkezésre áll a GB/T csatlakozón keresztül. Ennek teljesítménye nem ismert, de 30-ról 80 százalékra nagyjából fél óra alatt nő a töltöttség.
A Kwidhez képest csak néhány apró módosítást végzett gyártó az elektromos hajtásrendszer beillesztése miatt, például új lett a hűtőrács és az első fényszórók kialakítása, de a csomagtérből semennyit nem vett el az aksi, ugyanúgy 300 liternyi hely maradt. Az utastér is hasonló, leszámítva a megújult műszerfalat. Az alacsony ár ellenére digitális funkciókban sem szerénykedik a villany-Renault, így van 4G Wi-Fi, Easy Link infotainment rendszer, okostelefonos hozzáférés, tolatókamera, 8 colos érintőképernyő, és sok minden más.
Kínában biztosan rengetegen lesznek, akiknek a City K-ZE a tökéletes választás, de ennyi pénzért nálunk is tömegesen váltanának villanyautóra. A kocsi egyébként globális modellnek ígérkezik – először India kapja meg 2021-ben, utána pedig más piacokon is megjelenik a tervek szerint.