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
auto
2024. 03. 29. péntek

Forradalmi jelentőségűnek, a világ egyik legfontosabb elektromos autójának nevezte több hírportál is a Renault City K-ZE tisztán villamos meghajtású crossovert, mely a napokban robbant be Kína autópiacára. A kocsit ugyanis olyan elképesztően alacsony áron adja a Renault-Dongfeng társulás, hogy a zsúfolt kínai nagyvárosok alacsonyabb jövedelemmel rendelkező lakói is tömegesen állhatnak át a kibocsátásmentes meghajtásra – a CMF-A padlólemezre illesztett Kwid-hasonmás már 61 800 jüanért, átszámítva körülbelül 2,6 millió forintért elvihető. Ez a leggyengébb változatra értendő a három közül, de a legjobb hajtáslánccal felszerelt verzió is mindössze 71 800 jüanba kerül (kb. 3 millió forint).

A pénztárcabarát árért persze le kell mondanunk a kimagasló specifikációkról. Az autóban egy mindössze 33 kW-os (44 lóerős) villanymotor dolgozik 125 Nm nyomatékkal, ami egy 105 km/h-s végsebességre elég. A 26,8 kilowattórás Li-ion akkupakkba sem fér túl sok energia, ám az alacsony fogyasztás miatt még így is számolhatunk egy 160-180 kilométeres valós hatótávval a megadott NEDC szerinti 271 kilométeres értékből kiindulva. Igazság szerint a töltésre sem lehet panasz: AC hálózaton 6,6 kW-tal tölthető az autó, amin felül DC töltési lehetőség is rendelkezésre áll a GB/T csatlakozón keresztül. Ennek teljesítménye nem ismert, de 30-ról 80 százalékra nagyjából fél óra alatt nő a töltöttség.

A Kwidhez képest csak néhány apró módosítást végzett gyártó az elektromos hajtásrendszer beillesztése miatt, például új lett a hűtőrács és az első fényszórók kialakítása, de a csomagtérből semennyit nem vett el az aksi, ugyanúgy 300 liternyi hely maradt. Az utastér is hasonló, leszámítva a megújult műszerfalat. Az alacsony ár ellenére digitális funkciókban sem szerénykedik a villany-Renault, így van 4G Wi-Fi, Easy Link infotainment rendszer, okostelefonos hozzáférés, tolatókamera, 8 colos érintőképernyő, és sok minden más.

Kínában biztosan rengetegen lesznek, akiknek a City K-ZE a tökéletes választás, de ennyi pénzért nálunk is tömegesen váltanának villanyautóra. A kocsi egyébként globális modellnek ígérkezik – először India kapja meg 2021-ben, utána pedig más piacokon is megjelenik a tervek szerint.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.