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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

19 másodpercet vert a Model S a Taycanra?

elektromos autó

Hogy mekkora figyelem övezi a Tesla és a Porsche nürburgringi versengését azt mi sem mutatja jobban, minthogy még az is parázs vitát váltott ki olvasóink között amikor egy egyszerű tényt közöltünk le: a versenypálya nem tartja nyilván hivatalos körrekordként a Taycan 7:42-es idejét.

Ha már ez is komment háborúhoz vezetett, akkor bele sem merünk gondolni, mi lesz ebből az írásból. Pedig, ez most még csak nem is a mi fülesünk, hanem a német Auto Motor & Sport hozta le ma, hogy a pályára küldött megfigyelőjük 7:23-at mért a Tesla hétfői tesztelése alatt.

Forrás: Auto Motor & Sport / Stefan Baldauf

P100D+” -ilyen típusjelzést eddig még nem láttunk. Forrás: Auto Motor & Sport / Stefan Baldauf

Csak, hogy megelőzzük a botrányt, igen, ez szintén nem hivatalos idő, ráadásul csak tesztelés alatt volt, ráadásul a német lap embere simán stopperrel mérte – bár azért közel 20 másodpercnyi pontatlanság nem nagyon valószínű még kézi mérésnél sem. A kör alatt egyébként az idő felhős, a pálya 18 fokos volt, ami azért az ideálisnál picit hűvösebb.

A lap egyébként azt is tudni véli, hogy 3 igazán tapasztalt pilóta vesz részt a teszteken. A fenti időt Thomas Mutsch a nürburgringi VLN versenysorozat veteránja produkálta, de rajta kívül ott van még az az Andreas Simonsen, aki szintén a VLN-ben versenyez egy Porsche 911 GT3 Cuppal a Huber csapat színeiben, illetve Carl Rydquist svéd pilóta is.

Az első tényleges időmérésre holnap kerülhet sor – aztán hogy az egy auditált pályaidő, vagy csak privát gyári rekordkísérlet lesz-e majd kiderül.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.