Az Automotive News Europe friss cikke szerint a Kia fontolgatja a Picanto városi miniautó elektromos változatának gyártását. A gyártók számára az Európai Unió környezetvédelmi előírásai komoly feladatot jelentenek, ugyanis olyan fejlesztésekre van szükség az emissziós normák betartásához, amit egy olcsóbb miniautó árába a legnehezebb beépíteni. Erre a problémára a gyártók eltérő módon reagálnak, a Ford leállítja a Ka modell európai értékesítését, az Opel ugyanígy megszünteti az Adam és Karl modellek forgalmazását. A Volkswagen másik stratégiát választott, náluk megszülettek az elektromos hármasikrek, azaz a VW UP, Skoda Citigo és Seat Mii. A Renault pedig a frankfurti autószalonon egy olcsó, 10 000 eurós elektromos városi miniautó terveit szellőztette meg. Ezt a Picantot még hagyományos motor hajtja. Emilio Herrera, a Kia Motor Europe vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy az akkumulátoros elektromos Picanto nagy kihívás lesz, de előbb vagy utóbb mindenképp meg kell tenni ezt a lépést. Herrera úgy véli, hogy a Renault 10 000 eurós villanyautós terve egyelőre elérhetetlen. Az elektromos autók fejlesztése és gyártása nagyon költséges, különösen a miniautók árkategóriájában nehéz leszorítani a költségeket. Herrera úgy véli, hogy egy elektromos Picanto jelenleg kb. 20 000 euróba kerülne, de ahhoz, hogy versenyképes legyen a piacon, a miniautó árát 16-17 000 euróra kellene leszorítani. A gazdaságosabb gyártás érdekében természetesen előfordulhat, hogy a Hyundai i10 is kap elektromos változatot, hogy az egy csoporton belüli két gyártó meg tudja osztani a költségeket. Herrera véleménye szerint az autógyártóknak nem szabad az elektromos autókra jelenleg kínált kormányzati ösztönzőket figyelembe venni, mert ezek 5 éven belül megszűnhetnek, mivel addigra annyira sok elektromos autó lesz az utcákon ami túlságosan nagy költséget jelentene a kormányok számára. Arra a kérdésre, hogy ha ennyire nagy kihívás egy elektromos miniautó racionális áron történő gyártása, akkor miért tervezik mégis ezt, Herrera válasza, hogy Európa egyes országaiban, például Olaszországban ezek az autók teszik ki a piac 50%-át, ez pedig túl nagy szelet ahhoz, hogy lemondjanak erről a kategóriáról. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!