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
auto
2024. 04. 19. péntek

Magyarország déli, délnyugati területei egyelőre az ország keleti részéhez hasonlóan nem bővelkednek elektromos autó töltőkben. Ha nem is sokkal, de egy darab három szabványos töltővel a héten javult a helyzet, Harkányban ugyanis a gyógyfürdő közelében letelepítették a város első villámtöltőjét. Az 50 kW-os DC és 22 kW-os AC töltést biztosító oszlopot az önkormányzat rendelte a Zsigmondy sétányon lévő parkolóba.

A teljes mértékben magyar fejlesztésű, AGT oszlop különlegessége, hogy rendkívül kis alapterületű, nagy teljesítménye ellenére alig nagyobb, mint egy 2×22 kW-os AC töltőoszlop. Egyenáramú töltés esetén természetesen támogatja mind a CHAdeMO, mind pedig a CCS szabványokat, míg váltakozó árammal a Type2-es aljzatról maximum 22 kW-tal képes tölteni az autókat. Egyenáramnál a kábel a töltőoszlopon található, míg váltakozó áramú töltésnél az autós saját kábelére van szükség.

Ahogy az általában lenni szokott, a két DC csatlakozó közül egyszerre csak egy használható, de a töltő fizikailag képes a DC teljesítmény két csatlakozó közt való megosztására. Ez a funkció a harkányi töltőben ugyan még nem aktív, és ha aktiválják a két csatlakozó együttes teljesítménye akkor sem lehet több 50 kW-nál, de amennyiben az egyik autó töltésének áramerőssége 60 A (~25 kW) alá esik, akkor aktiválható lesz a másik csatlakozó is. Ennek a funkciónak a bekapcsolása csak a későbbiekben várható.

A töltő használata egyelőre ingyenes, a képernyő mellett lévő gombokkal a megfelelő csatlakozó kiválasztása után indítható, de a későbbiekben, várhatóan novembertől a töltő méltányos díjazás ellenében lesz használható. A felújított sétányt és az új AGT villámtöltőt 2019. október 5-én adják át hivatalosan a lakosságnak.
Az üzemeltetők kérése, hogy a töltést ne a vészleállító, hanem a stop gombbal szakítsák meg, mert a vészleállító gomb kihúzásáig a töltő nem lesz használható, ami a következő autóst hozhatja kellemetlen helyzetbe.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.