A svédek nem sajnálják a pénzt és az energiát az olyan projektektől, melyek során különböző innovatív töltési megoldásokat tesztelnek az elektromos járművek számára: egy sikeres demó után például hamarosan egy 1,6 kilométer hosszú útszakasz alá kerülnek indukciós töltőpanelek Gotland szigetén, míg 2018 áprilisában az eRoadArlanda a világ első olyan közútjaként nyílt meg, mely képes menet közben elektromosságot átadni a villanyhajtású közlekedési eszközöknek. A 893-as út közel 2 kilométeres elektromosított szakaszának átadásakor a svéd közúti hatóság (Transportstyrelsen) elárulta, hogy a közeljövőben számos hasonló kísérleti projekthez biztosít támogatást – ezek egyike a nemrég bejelentett EVolution Road, mely az eRoadArlandával közel azonos elven oldja meg az elektromosautó-töltést.
Az Elonroad AB és a University of Lund mérnöki karának közös projektje során egy egy kilométer hosszú útszakaszba lesznek a sínek beépítve a dél-svédországi Lund városában, amelyből speciális áramszedő karral tudják felvenni a járművek az elektromos energiát, álló helyzetben és menet közben egyaránt. A teszthez a Solaris lengyel járműgyártó egyik Trollino típusú elektromos busza kerül átalakításra, de a kivitelezők nem csupán villanybuszok, hanem elektromos teherautók és személygépjárművek töltésére is használnák ezt a technológiát. Egy 200 méteres szakaszon már 2017 óta folynak a tesztek mindenféle probléma nélkül, az azonban nem ismeretes, hogy a töltés mekkora teljesítménnyel és milyen veszteségek mellett történik.
Az aszfaltba integrált sín vezeték nélküli kommunikáción keresztül felismeri a felette haladó elektromos járműveket, és a biztonság érdekében kizárólag azon az egy méter hosszú szakaszon kapcsolja be az energiaátadást, ahol a jármű töltőkarja található. A svédek szerint ezen töltési megoldás legnagyobb előnye az elektromos buszoknál használatos töltőkábeles, illetve pantográfos megoldáshoz képest, hogy csak nagyon minimális beavatkozást igényel a meglévő infrastruktúrába, és nincs szükség hozzá fejünk felett futó kábelekre, zavaró póznákra, töltőoszlopokra. A menet közbeni töltés gondolata pedig azért vonzó, mert így elkerülhetők a hosszadalmas várakozások a töltőállomásokon, illetve elegendő egy viszonylag kicsi kapacitást beszerelni a járművekbe a drága aksikból – feltéve, hogy kellő mértékben ki tud épülni az infrastruktúra. A tervek szerint egyébként a sínen való töltés után történő számlázás teljesen automatikusan történne, mivel maga a töltés is mindenféle emberei beavatkozás nélkül kezdődik és áll le az okos kommunikációnak köszönhetően.
A lundi demó útszakasz építése 2020 első negyedévében indul, elkészülte után pedig összesen három évig fog tartani a 9 millió euróból megvalósított projekt.