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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megnyílt a legelső 400 kW-os elektromosautó-töltőállomás Európában, mely 50 kilowattal magasabb teljesítménnyel képes energiát átadni a villanyautóknak a CCS Combo 2 csatlakozón keresztül, mint a jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő legnagyobb teljesítményű, 350 kW-os berendezések. Villanyautó még nincs, ami ezt fogadni tudná, hiszen a Porsche Taycan 800 voltos rendszere is mindössze a 350 kW-tal tud majd megbirkózni 2021-ben, ám a töltőhálózat fejlődése és a töltési teljesítmény folyamatos növekedése jól mutatja az autógyártókkal szemben támasztott elvárásokat: nem egyre nagyobb akkupakkokra és monumentális hatótávra van szükségük a vásárlóknak, hanem jól kiépített infrastruktúrára és villámgyorsan, akár 5-10 perc alatt feltölthető autókra a hosszú utak során.

Forrás: Repsol

A legelső 400 kW-os töltő Spanyolországban található a Repsol benzinkútján az A8-as autópálya mentén Abanto-Zierbenánál, nagyjából 20 percnyire Bilbaotól, ahol nem is egy, hanem négy ilyen töltőoszlop várja a villanyautósokat. Mindegyikük négy járművet tud egyszerre tölteni, biztosítva közöttük az optimális energiaelosztást. A töltőállomás megtervezéséért és megépítéséért a Repsol és a Basque Energy Board tulajdonában lévő Ibil volt a felelős, az inverterek és a töltőoszlopok gyártását az Ingeteam végezte, míg az átalakító állomást az Ormazabal biztosította, így a projekt teljes mértékben spanyol kezekben valósult meg. A villamosenergia-hálózatra gyakorolt nyomást energiatároló berendezésekkel és napelemekkel csökkentené a Repsol, erről azonban nem árult el további részleteket a cég.

400 kW-tal 5-10 perc alatt 80%-ra tölthető egy 40 kWh-s aksi, Forrás: Repsol

A madridi székhelyű multinacionális olaj-, és gázipari vállalat tegnap megnyitott töltőállomása egyben a második ultra magas teljesítményű állomás (175 kW<) az Ibériai-félszigeten, de a legelső is hozzá tartozik – az április elsején kapcsolt be az A1 autópálya mentén. Hamarosan azonban az IONITY is megszórja a félszigetet villámtöltőkkel, négy spanyol helyszínen már meg is kezdődött az építkezés.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.