PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

Az USA közlekedési hatósága vizsgálja a Tesla akkuk kapacitáscsökkenését

Nyár elején írtunk arról, hogy a Tesla kiadott egy szoftverfrissítést a korábbi öngyulladásnak tűnő tűzesetek miatt, amely jelentős hatótáv csökkenést eredményezett számos érintett 85 kWh akkuval szerelt Model S számára. Később arról is beszámoltunk, hogy a tulajdonosok egy kisebb csoportja közösen, polgári perben lépett fel az amerikai autógyártó ellen.

A történet azonban itt még nem ért véget. Jelenleg az Egyesült Államok közlekedési hatósága (NHTSA) vizsgálatot indított az ügyben, írja a Reuters.

Kínában egy parkolóházban kigyulladó Tesla

Jelenleg azt vizsgálják, hogy hibázott-e a Tesla azzal, hogy szoftverfrissítéssel kezelte a problémát, amely az információk szerint kb. 2000 autót érint, ahelyett, hogy még májusban visszahívta volna az autókat és akkumulátort cserélt volna ezekben. Fontos tudni, hogy az NHTSA kötelessége minden hasonló bejelentés kivizsgálása, és egyelőre nincs döntés arról, hogy a Tesla hibázott-e a probléma kezelésében. Ami kétségtelen, hogy számos tulajdonos hatótáv csökkenésről számolt be, azonban a Tesla állítása szerint az akku kapacitást és töltési teljesítményt csökkentő szoftverfrissítés csak egy ideiglenes biztonsági intézkedés volt a végleges és megnyugtató megoldás megtalálásáig.

A korábbi hírek kb. 1400 db 85 kWh akkuval szerelt Model S autóról szóltak, az Edward C. Chen nevű ügyvéd által a Tesla tulajdonosok nevében szeptember 17-én benyújtott beadvány szerint azonban összesen 2000 db autó érintett, melyek között 2012 és 2019 között gyártott Model S és Model X példányok egyaránt megtalálhatók.

Forrás: CNN

A beadvány szerint a szoftverfrissítés legalább 40 km-rel csökkentette az autók hatótávolságát és az ügyvéd véleménye szerint 2000-nél jóval több autó szenvedhette el a kapacitás-csökkenést. A Tesla még augusztusban azt nyilatkozta a Reuters kérdésére, hogy „a régebbi Model S és Model X járművek tulajdonosainak nagyon kis hányada észlelt kis mértékű hatótávtáv csökkenést, amikor a maximális töltöttségi szintre töltöttek egy olyan szoftverfrissítést követően, amely az akkumulátor élettartamát javítja.”

A Tesla később azt nyilatkozta, hogy a kérdéses szoftverfrissítést felülvizsgálták, miután több tulajdonos panaszt tett miatta. A Tesla ellen jelenleg is polgári perek vannak folyamatban, amelyben az autótulajdonosok azt állítják, hogy a Tesla korlátozta az akkumulátorok töltési teljesítményét, hogy ezzel megelőzze az elmúlt években tucatnyi esetben előforduló tűzesetek megismétlődését.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.