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
auto
2024. 04. 23. kedd

2021-ben Model 3 kihívó és elektromos TT modell érkezhet az Auditól

elektromos autó

2021-ben egy Tesla Model 3 rivális jelenhet meg az Audi elektromos autó kínálatában, írja az electrive.com német forrásokra hivatkozva. Az Auto Bild híre szerint az Audinál fejlesztés alatt áll a Tesla Model 3 és a BMW i4 közvetlen versenytársa, amit e-tron GTS néven említenek. A középkategóriás szedán a Porsche és az Audi által közösen fejlesztett PPE platformra épülhet. Az autónak készül majd hátsókerék és összkerék meghajtású változata is. A hírek szerint az új modell hatótávja 400 km körül várható és szintén 2021-ben kerülhet piacra.

Az Auto Bild másik híre szerint az Audi TT szintén egy tisztán elektromos autóként születhet újjá. Az új modell megőrzi majd az előd sportos formatervét, azonban a koncepció változásai nem csupán a modern hajtásláncra vonatkoznak majd. A beszámoló szerint az elektromos TT utód az MEB moduláris padlólemezre épülő sportos elektromos SUV kupé lesz. Az autó ára 45 000 euró alatt maradhat, hatótávolsága 350–550 km között várható, a legfontosabb pedig, hogy 2021-ben kerülhet majd forgalomba.

Az Audi vezérigazgatója, Bram Schot a májusban megtartott éves közgyűlésen jelentette be az MQB platformra épülő TT modell gyártásának befejezését, amely kupéként és roadsterként kapható. A SUV-koncepcióra áttéréssel azonban az eTTron tulajdonképpen csak a nevet őrzi meg az eredeti modellből.

Az autó várhatóan rövidebb lesz majd a 4,35 méteres Audi Q3-nál, azaz kisebb lesz a Q4 e-tron elektromos modellnél is. Kínai piacon az Audi már kínál hasonló méretű villanyautót a Q2 L e-tron néven, így valószínűleg egy hasonló méretű, MEB platformra épülő elektromos autó érkezhet Európába is.

Az alap változatba vélhetően a Volkswagen ID.3 150 kW teljesítményű motorja kerülhet, de várhatóan lesz sportosabb verzió is, amelyben egy második motorral az első tengelyt meghajtva 300 kW összteljesítmény érhető el.

Az Audi nem erősítette meg az újságban közölt adatokat, ezek azonban az MEB platform ismert adatainak fényében valószínűnek tűnnek. Az Audi októberben bejelentett ütemterve szerint 2025-ig több mint 30 elektromos modell jelenik meg a kínálatukban.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.