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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Honda VE-1: indul a tisztán elektromos crossover értékesítése

elektromos autó

A Honda és a GAC közös vállalkozásának legelső tisztán elektromos modelljeként vált megvásárolhatóvá a VE-1 Kínában, ami egy igencsak vonzó árcédulával csalogatja magához a kibocsátásmentes autózásra vágyó vásárlókat. A tavaly év végén bemutatott kompakt crossover indulóára 159 800 jüan az állami támogatások után, ami jelenlegi árfolyamon átszámítva 6 712 000 forint, a csúcsfelszereltségű változatért 179 800 jüant, azaz körülbelül 7,5 millió forintot kell kifizetniük a fogyasztóknak, az arany középút híveinek pedig 169 800 jüanba fáj az extrákkal közepesen megpakolt változat beszerzése.

A hajtáslánc azonos mind a három verzió esetében: a meghajtásért egy 120 kW-os villanymotor felelős, ami maximálisan 280 Nm forgatónyomatékot tud leadni. A lítium-ion akkupakk kapacitása 53,6 kWh, amivel körülbelül 400 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. Ez NEDC szerint értendő, így a valós hatótávolság valahol 300 kilométer környékén mozoghat, ám ez is tökéletes arra a célra, amire a Honda szánta: a VE-1 a fiatal, nagyvárosok környékén lakó ingázók villanyautója. Az autóra egy hároméves/ 100 ezer kilométeres alap garancia jár, míg a legfontosabb alkatrészekre (akkura, motorra) nyolcéves/ 150 ezer kilométeres garanciát vállal a gyártó.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a crossover eljut-e az európai piacokra, de nekünk sem kell már sokáig tisztán elektromos Honda nélkül maradnunk, hiszen hamarosan nálunk is megjelenik az utakon a Honda e, mely a japán gyártó első, globális értékesítésre szánt villanyautója. A kompakt kisautó nem kimondottan olcsó, állami támogatással épphogy befér 10 millió forint alá (indulóáron 9,6 millió forint), cserébe viszont nem sok rosszat tudunk róla mondani legelső személyes találkozásunk után.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.