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
auto
2024. 04. 19. péntek

A ma délelőtti órákban kezdetét vette a Volkswagen ID. 3 sorozatgyártása a vállalat zwickaui létesítményében, amivel egy sorsdöntő mérföldkőhöz érkeztünk az elektromobilitás történetében. Ha ugyan az átlag magyar pénztárca számára az itthoni áfát még nem tartalmazó 30 ezer eurós indulóárával nem is nevezhető nyugodt szívvel népautónak az ID. 3, Németországban, más tehetősebb európai államokban, valamint Kínában biztosan tömegek fogják választani a VW legelső eleve villanyosnak tervezett modelljét, s ez egy régóta várt fordulópontot hozhat a teljesen elektromos technológia megítélésében.

A tisztán elektromos meghajtású ferdehátú termelésének elindulásával továbbá lezárhatjuk végre azt az időszakot, amikor a Volkswagen MEB padlólemezét hordozó ID.-családról csak valamikor „két év múlva” gyártásba kerülő tanulmányautókként beszélhettünk. Ez nekünk fogyasztóknak is jó, mert kézzel fogható bizonyítékot kapunk arról, hogy a világ egyik legnagyobb hagyományos autógyártója valóban kezdi megvalósítani sokat hangoztatott e-mobilitási stratégiáját, másrészről viszont a legnagyobb haszonélvezője a villanyautó-gyártásnak maga a Volkswagen lesz, mely így elkerülheti a korláton felüli szén-dioxid-kibocsátásért járó uniós bírságot, és nem fog az egész konszern a belsőégésű motorral együtt bukni.

A zwickaui létesítményt 2018-ban kezdte elektromos autók gyártásához berendezni a Volkswagen, s ez lesz az első és egyben a legnagyobb európai autógyár 2021-es elkészültekor, mely teljes egészében villanyautók kibocsátására lett átállítva a belsőégésű motorral szerelt járművek termeléséről. A jövő évben már mintegy 100 000 példány készülhet a gyártósoron, 2021-re pedig a 330 ezer darabos évi darabszám a cél. Zwickau ezzel kulcsfontosságú szerepet tölt majd be abban, hogy a VW a következő 10 éven belül 22 millió villanyautót tudjon eladni világszerte, de természetesen a legnagyobb piac Kína lesz, ahol már 2020-ban 300 ezer elektromos modell kerül a vásárlókhoz, 2025-ben pedig egymillióan örülhetnek egy új elektromos Volkswagennek a konszern számításai szerint.

Ez a hófehér darab a legelső sorozatgyártott ID. 3

A zwickaui üzem átalakításának legutolsó szakaszában összesen hat MEB-alapú villanyautó készül majd a gyár falain belül három autógyártó emblémájával a VW Csoportból. A 8000 dolgozó mellett közel 1700 robot és önvezető szállítójármű munkálkodik az ID. 3 összeszerelésén, melyhez az alkatrészek a braunschweigi, kasseli, wolfsburgi, és salzgitteri telephelyekről érkeznek. A legelső ID. piaci bevezetésére 2020 nyaráig kell várnunk, vélhetően ekkor kezdődik meg a több mint 35 000 már lefoglalt first edition kiszállítása is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.