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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Tavasztól napi 800 db ID.3 készül majd Zwickauban

elektromos autó

A tegnapi nap komoly mérföldkő volt a Volkswagen életében: Zwickauban elindult az alapoktól elektromos autónak tervezett ID.3 gyártása. Sokan kérdeztétek, hogy miért raktárra termelnek a fogyasztói igények kielégítése helyett és mi lehet az oka, hogy a beindított gyártás ellenére a vevők csak fél év múlva számíthatnak az első autók átadására?

A válaszra a helyszínen járt Matthias Schmidt autóipari elemző Twitter üzeneteiből következtethetünk:

https://twitter.com/auto_schmidt/status/1191333731069497346

Azaz jelenleg csupán napi 30 darabos próbagyártás indult el, egy gyártósoron egy műszakban. 2020 tavasztól 3 műszakban dolgozik majd az első gyártósor, akkor már napi 800 db autó készül majd. A későbbiekben egy második gyártósor is munkába áll, amivel 1500 db/nap lesz a gyár kapacitása.

A jelenlegi gyártósoron a VW ID.3 modellje mellett a Seat el-Born és az ID.4 (Crozz) gyártásának előkészítése, tesztelése is folyik. Az Audi MEB platformra épülő modelljének gyártása 2020 nyarán kezdődhet meg a második gyártósor beüzemelésével.

https://twitter.com/auto_schmidt/status/1191346463592370176

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.