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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

70%-kal nőtt a legolcsóbb Tesla töltési csúcsteljesítménye

elektromos autó

Még mielőtt álszentséggel vádolna a kedves olvasó, igen, nemrég beszéltünk róla, hogy a töltési csúcsteljesítmény kW értéke mennyire félrevezető tud lenni, ezért jobban preferálnák valami hatótáv/perc szerű mutatót. Ettől függetlenül mindig fontos mérföldkő amikor egy gyártó emeli a lécet, hiszen alapvetően azért a magasabb teljesítmény gyorsabb töltést eredményez.

A csúcsteljesítmény tekintetében jelenleg a Porsche Taycan viszi a prímet a maga 270 kW-os értékével, de ettől nincsen sokkal lemaradva a Tesla Model 3 Long Range verziója sem 250-nel.

Hanem azért az az ökölszabály máig igaz, hogy nagyobb aksit lehet nagyobb teljesítménnyel tölteni, így a fenti eredmények is 75-100 kWh közötti kapacitás mellett sikerültek. A Model 3 értéke egyébként már csak azért is figyelemre méltó, mert a nagyjából hasonló kapacitású akkumulátorral szerelt régebbi Model S/X 75D is maximum 110-120 kW között szokott tölteni, a kistesó pedig gyakorlatilag duplázott erre, ami nem triviális gyakorlat.

Forrás: Reddit/robercmp

Forrás: Reddit/robercmp

Éppen ezért nem is ráncolta nagyon senki a szemöldökét, amikor kiderült, hogy az 55 kWh körüli aksival szerelt Model 3 SR+ csak 100 kW-os DC töltést kap (bár páran jelezték, hogy a közelmúltban 120-ig kúszott már a számláló). Most viszont az éppen aktuális szoftverfrissítésben a Tesla 170 kW-ig tornássza a teljesítményt, ami egy akkora akkutól szinte hihetetlen és nagyon jó hír a szerényebb pénztárcájú vásárlóknak. Persze nem láttuk még a töltési görbét és az is igaz, hogy ehhez az egyelőre még csak az egy kézen megszámolható helyszínen létező Supercharger V3 állomás kell.

Kíváncsian várjuk majd a valós körülmények közötti teszteket valamelyik európai Ionity vagy Fastned oszlopon.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.