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
auto
2024. 04. 24. szerda

Nemrég írtunk a Volkswagen terveiről, melyek szerint 2022 végére szeretnék elérni az éves 1 millió darabos elektromos autó gyártást és értékesítést. A Hyundai kevésbé optimista, a Reuters híre szerint ők csupán 560 000 autóval terveznek, azt is csak 2025-re. Iparági elemzők, valamint a Greenpeace azonban túlságosan konzervatívnak tartja ezt a célkitűzést.

A Hyundai a múlthéten 35 milliárd dolláros beruházást jelentett be az elektromobilitással és egyéb előremutató autóipari technológiákkal kapcsolatban 2025-ig. A cég képviselője azt is elmondta, hogy 2025-ig összesen 16 elektromos modell bevezetését tervezik, amivel az ilyen járművek eladásait tizenháromszorosára, 560 000-re növelnék.

A Kona electric a Hyundai jelenlegi legnépszerűbb elektromos modellje

Az 560 ezres szám a Hyundai idei globális értékesítéséhez viszonyítva alig több mint 10%-ot jelentene. Lee Jae-il, az Eugene Securities & Investment elemzője szerint „Ez nem egy ambiciózus cél. Ha a Hyundai nem képes elég gyorsan növelni a mennyiséget, akkor az elektromos autók költségei súlyosan befolyásolhatják a jövedelmezőséget.”

A Hyundai véleménye szerint azonban az elektromos járművek piacán hamarosan fokozódni kezd a verseny és túlkínálat jelenhet meg, így azok a gyártók, akik nem felelnek meg a szigorúbb európai kibocsátási előírásoknak, súlyos csapást szenvednek majd el, a pénzügyi szankciók miatt közvetlenül és a hírnevük csorbulásán keresztül közvetetten egyaránt.

Ka Suk-hyun, a Hyundai Motor alelnöke a befektetői konferenciahíváson elmondta, hogy „A jövő év második felétől várhatóan az EV-kínálat meghaladja majd a keresletet.”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.